Az I. Béla Gimnázium és a Neumann Társaság idén, a DXC Technology támogatásával a huszadik alkalommal rendezi meg a kétnapos Neumann János Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt Szekszárdon. A jogelődjével együtt már negyvenéves verseny, melyre évről évre a Vajdaságból és Erdélyből is érkeznek versenyzők, kiemelkedő fontosságú a hazai informatikai tehetségkutatás szempontjából. A nevezési határidő 2024 február 26., a szakmai zsűri által kiválasztott nyertesek értékes díjakat, informatikai termékeket nyerhetnek. (Nyitó képünkön a névadó Neumann János)
A Szekszárdi I. Béla Gimnázium és a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság (NJSZT) immár a huszadik alkalommal rendezi meg a Neumann Nemzetközi Tehetségkutató Programtermék Versenyt a versenyalapító, Kovács Győző szellemében. Az általános iskolások és középiskolások részére meghirdetett, nemzetközi rangú tehetségkutató verseny jogelődjével, a Garay Versennyel együtt idén már negyvenéves.
A DXC Technology támogatásával megvalósuló diákverseny célja, hogy az informatikát szerető diákok számára lehetőséget biztosítson tehetségük és kreativitásuk kibontakoztatására, a pályamunkák elkészítésén keresztül.
A Neumann Verseny kivételes eleme a Neumann Társaság tehetséggondozási rendszerének, mivel a startupperekre jellemző képességeket értékeli: az önállóságot, az új ötleteket és az előadói, marketinges készségeket. Ez a hazai informatikai tehetségkutatás egyik legfontosabb lehetősége, amelyre minden évben érkeznek versenyzők Erdélyből és a Vajdaságból, ideértve a szerb anyanyelvű diákokat is.
A kétfordulós programtermék versenyre 2024. február 26-ig, az esemény weboldalán keresztül lehet jelentkezni. A megmérettetésen bárki részt vehet, aki a döntő induló napjáig, azaz 2024. március 21-ig a 20. életévét még nem töltötte be. Egy pályázatot több versenyző közösen is készíthet.
Az alábbi kategóriákban lehet nevezni:
- Alkalmazói programok (oktatóprogramok, WEB alkalmazások, egyéb, valamely felhasználói probléma megoldására készített alkalmazás)
- Játékprogramok (a versenyzők saját maguk által készített játékprogramjaikkal versenyezhetnek)
- Megépített (digitális) automata berendezés (hardver) és vezérlése (szoftver)
- Számítógépes grafika (kép, portré, karikatúra stb.)
- Animáció (számítógéppel előállított animáció)
- Számítógéppel támogatott tervezés (CAD programokkal megszerkesztett tárgyak, objektumok stb.)
A pályázat értékelésénél fontos szempont a program helyessége, alkalmazói programok esetén az emberközeliség, a multimédia, valamint az internetes programoknál a tartalom mellett a látvány. Az első fordulóban a beérkezett pályázatokat a rendezők nyilvánosan előzsűrizik, a magyarországi előzsűri tagjait iskolákból felkért, független informatikatanárok, szakemberek alkotják. Az előzsűri 2024. március 4-ig küld értesítést azoknak a versenyzőknek, akik a külhoni döntőkből bekerült versenyzőkkel kiegészülve a döntőbe kerülnek.
A döntő 2024. március 21-22. között a Szekszárdi I. Béla Gimnáziumban kerül megrendezésre, amely során a pályázóknak a rendező szállást is biztosít. A pályázók a döntőn mutatják be személyesen pályamunkáikat a zsűrinek és a közönségnek egy maximum 10 perces előadás keretében. A döntőbe került tanulók oklevelet, valamint a dobogósok a verseny támogatói által felajánlott értékes díjakat, például informatikai termékeket (hardver és szoftver) kapnak.
Az érdeklődők a részletes versenyfelhívást és a versenyszabályzatot a Neumann Társaság oldalán keresztül tölthetik le. A Neumann Társaság az időpontok változtatási jogát fenntartja!