Ezek a használt autók a legmegbízhatóbbak

Hírek

A rangos Consumer Reports 26 autómárkát górcső alá vevő, használt autókra vonatkozó megbízhatósági márkarangsora világossá teszi, hogy a vásárlók csökkenthetik az autóval kapcsolatos problémák kockázatát, ha egyes márkákra koncentrálnak másokkal szemben.

 

A 26 márka közül a Lexus és a Toyota vezeti a listát, fölényes előnnyel az őket a harmadik követő (egyébiránt ugyancsak japán) márkával szemben, azaz egyértelműen kijelenthető, azok a vásárlók lehetnek a legnyugodtabbak, amelyek ennek a két márkának valamelyik modellje döntenek.

„Az olyan márkák, mint a Lexus és a Toyota modelljeik fejlesztése során az evolúciós fejlődés elvét követik , inkább fokozatosan és folyamatosan, generációról generációra még tovább javítják a teljes termékcsaládot, mintsem hogy egyszerre sok teljesen új, tömegméretekben még nem tesztelt rendszert vezessenek be” – mutat rá Steven Elek, a Consumer Reports vezető autóipari adatelemzője. „Adataink az idők során következetesen azt mutatják, hogy ennek a két márkának az autói megbízhatóak újkorukban, és megbízhatóak maradnak később is, ahogy öregednek.”

Elek szerint más márkák modellcsaládjaiban sokkal kevésbé következetes a megbízhatóság.

„Ezért érdemes használt autó vásárlásakor ellenőrizni az egyes modellévek megbízhatósági értékeléseit. A nem megfelelően körültekintő egyszerű feltételezéseken alapuló autóvásárlás költségesnek és kellemetlennek bizonyulhat” – hívja fel a figyelmet.

Elek természetesen arra is emlékeztet, hogy azt is fontos észben tartani, hogy használt autó vásárlásakor az egyes példányok megbízhatósága eltérhet a márka átlagától. Minden egyes autó, amelyet az ügyfél fontolóra vehet, egyedi, saját használati és szerviztörténettel rendelkezik.

 

Használt autók megbízhatóságának márkarangsora

A márkák rangsorolása a Consumer Reportson regisztrált tagok által a jelenleg tulajdonukban lévő 5-10 éves járművekkel kapcsolatban jelentett problémák alapján történt. A tanulmány az átlagos márkamegbízhatóság mellett lehetővé teszi az egy modellek közötti böngészést is. Elek szerint nem meglepő, hogy a használt autók márkánkénti megbízhatósági eredményei gyakran eltérnek az Consumer Reports új autókra vonatkozó megbízhatósági előrejelzéseitől: az új autók esetében elemzést ugyanis a szervezet a legutóbbi 3 év megbízhatóságára alapozza, valamint a márka történetére és olyan más tényezőkre, mint például hogy egy márka ugyanazokat a bevált alkatrészeket használja-e több autóban.

A használt modellek elemzésében szereplő autók gyakran egy korábbi generációból származnak, ami azt jelenti, hogy nem feltétlenül hasonlítanak a jelenlegi új modellekre, vagy nem ugyanazok az alkatrészek. Ráadásul az autógyártók portfóliója idővel jelentősen változhat, különösen az elmúlt évtizedben, amikor sok vállalat kivonult a szedán és ferdehátú szegmensekből az SUV-k és haszonjármű javára. Egyes (prémium) márkák különböző helyezéseket érnek el az új és a használt megbízhatósági rangsorban, jellemzően sokkal rosszabb megbízhatósági statisztikákat produkálva a használt kategóriában. Akar persze olyan (prémium) márka is, ahol éppen fordított a helyzet: a használt (régebbi) autók esetében jobbak a statisztikák, míg az új modell esetében drasztikus visszaesés látható a megbízhatóság tekintetében.

„Néhány márka azonban mind az új, mind a használt autók esetében következetes helyet foglal el a listán: a Lexus és a Toyota a használtautó-besorolásukhoz hasonlóan az új autók között is az első két helyen áll. Vannak azonban olyan márkák, amelyen mind a használt autó-, mind az új autó rangsorban alacsony pozíciót foglal el, és olyanok is, amelyek jelentős eltérést mutatnak a listák között, ami aláhúzza annak fontosságát, hogy a legfrissebb adatokat modellszintig érdemes leellenőrizni, hogy biztos lehessen benne, hogy megalapozott döntést hoz vásárláskor” – hangsúlyozza a Consumer Reports tanulmánya.

 

SOCIAL MEDIA