Európa második legkedveltebb személyautó-márkája a Toyota

Hírek Kiemelt

A Toyota Motor Europe első féléves 573.976 darabos értékesítési volumene 2 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest, és 6,6 százalékos piaci részesedést biztosít. A TME európai jármű-eladásainak több mint 71 százalékát elektrifikált modellek tették ki, csak Nyugat-Európát tekintve pedig 77 százalékra emelkedett ez az arány. A Lexus eladásai is erőteljesen fellendültek, 43 százalékos növekedést mutatva az előző év azonos időszakához képest.

 

„Az elektrifikált palettánk iránti vásárlói kereslet tovább nőtt, és uralja értékesítési eredményeinket. A karbonsemlegességi céljaink elérése érdekében alkalmazott többtechnológiás megközelítésünk a régió különböző vásárlói igényeinek széles körét elégíti ki, miközben lehetővé teszi számunkra, hogy következetesen túllépjük európai CO2-kibocsátási céljainkat” – avat be Matt Harrison, a Toyota Motor Europe operatív igazgatója.

A Toyota 539.956 járművet adott el 2023 első felében, ami gyakorlatilag megegyezik az előző év azonos időszakával. A márka legkeresettebb modelljei a Yaris Cross – amely a B-SUV szegmens legkelendőbb tagja –, a Corolla sorozat, a Yaris, a C-HR és a RAV4, amelyek együtt az összes eladás 82 százalékát teszik ki. A Toyota elektrifikált modelljeinek eladásai 4 százalékkal bővültek az előző év azonos időszakához képest. Ez 380.384 eladott járművet jelent, ami a márka összértékesítésének 71 százalékát teszi ki.

A Lexus 34.020 járművet adott el az első hat hónapban, ami az előző év azonos időszakához képest 43 százalékos növekedést jelent. Az elektrifikált modellek részaránya a márka összértékesítéseinek 86 százalékára nőtt, ami 6,0 százalékpontos emelkedést jelent. A márka RX, NX, UX, GX és LX SUV modelljei együttesen a teljes értékesítés 85 százalékát (Nyugat-Európában 99%-át) adták. A javuló ellátási feltételeknek és az új termékek bevezetésének köszönhetően 2023-ban erőteljesen fellendültek a Lexus eladásai Európában.

A kulcsfontosságú modellek közé tartozik az NX (59 százalékos növekedés) és az új generációs RX, amelynek eladásai 42 százalékkal nőttek. Megkezdődtek a kiszállítások egy másik fontos újdonság, az új RZ 450e esetében is, amely a Lexus első dedikáltan elektromos platformra épülő akkumulátoros elektromos modellje.

 

SOCIAL MEDIA