Közelebb hozza az embereket, és jobbá teszi a napunkat, hangulatunkat – már egy egyszerű „köszönöm” is sokat jelent, derült ki abból a különleges tesztből, amelyet a Köszönöm365 kampány részeként az egyik legnagyobb csokoládédesszert gyártó márka, a merci megbízásából készíttetett a kampányt jegyző Republic Group a Hála Világnapja alkalmából.
A merci tulajdonosa, a Storck 2019 őszén kampányt indított, melynek az volt a célja, hogy hétköznapi helyzetekben is összekapcsolja a márkanevet a köszönöm és a hála érzésével.
Kampánycél és kreatív koncepció:
Mutassuk meg, hogy ünnepektől függetlenül, az év bármely napján kifejezhetjük hálánkat szeretteink vagy ismerősök, akár ismeretlenek iránt. Ne féljünk köszönetet mondani idegeneknek sem egy-egy apró kedves gesztusért!
Az ABC státuszú, 30+-os korosztályt megszólító kampány két szakaszból áll. A felvezető szakaszban Orvos-Tóth Noémi klinikai szakpszichológus közreműködésével közzétették a Nagy Köszönöm Tesztet a Nők Lapja Café felületén. A teszt sikerét egy szerkesztőségi videó is támogatta, melyben a magazin munkatársai a köszönöm és hála témakörében nyilatkoztak.
A teszt eredményeinek kommunikációját PR kampánnyal is támogatják, melynek központi figurája a tesztet összeállító és kiértékelő pszichológusnő.
„Tudományos alapon, a hétköznapokon is szerettük volna összekapcsolni a merci márkát a köszönöm és a hála érzésével. A feladatot az Orvos-Tóth Noémivel történő együttműködés tette teljessé, hiszen az immár három könyvet jegyző klinikai szakpszichológus az első lépésektől kezdve stratégiai szerepet vállalt a munkafolyamatokban” – tette hozzá Zámbó Anna, a Republic Group PR vezetője.
A részletes eredményeket ugyanekkor a kampány második fázisában indult www.koszonom365.hu microsite-on publikálták. Az oldalon egy úgynevezett Köszimétert is megjelenítenek, amely a közösségi médiában naponta elhangzó „köszönöm”, „köszi” kifejezések számát összesíti. A Kösziméter már összesen több mint 100 millió köszönömöt regisztrált a közösségi térben.
A kampányt az eddig felsorolt eszközökön kívül, további ATL és online PPC eszközökkel, egyedi közterületi megjelenésekkel, valamint influencer aktivitásokkal, nyereményjátékkal is támogatják. A szervezők az ismertségépítés, a reputáció építés, salience növelése és az értékesítés támogatása mellett szeretnék az embereket ösztönözni olyan „köszönömök” kimondására, amelyet azelőtt nem gyakoroltak.
Első eredmények:
Köszönöm – nem csak hallani, hanem kimondani is sokan szeretik ezt az szót, tette egyértelművé a felmérés. Kiderült, hogy a legtöbben megéljük a hála kapcsolaterősítő hatását, látjuk, hogy egy szívből jövő köszönöm a legrövidebb híd két ember között. A „Nagy Köszönöm Tesztet” kitöltő közel 4700 ember 65 százaléka ugyanis azt érzi: Egy egyszerű „Köszönöm!” közelebb hozza egymáshoz az embereket.
Ugyanilyen arányban érezzük úgy: „Amikor valaki köszönetet mond, akinek segítettem vagy szívességet tettem, az egész napom jobb hangulatban telik.” Meglepő módon ennél is nagyobb, 76 százalékos arányban állítják a tesztet kitöltők, hogy nem csak az jó érzés, ha nekik köszönnek meg egy szívességet, hanem az is, ha ők mondanak köszönetet valaki másnak.
Mindezek ismeretében aligha meglepő, hogy a „Nagy Köszönöm Tesztben” részvevők 95 százaléka szerint fontos megköszönni, ha valaki segít vagy szívességet tesz nekünk, 72 százalék pedig szimpatikusabbnak találja azokat, akik megköszönik a segítséget. Vagyis az eredmények alátámasztják, hogy szinte mindannyian tisztában vagyunk vele, mennyire fontos kifejeznünk a hálánkat, és megköszönni azt, ha egy másik ember tesz értünk valamit.
Az eredmények rámutattak arra is, hogy a mindennapok rohanásában sokunknak elterelődik a figyelme, és sajnos elfelejtjük kimondani: „köszönöm!” A teszt mintegy 4700 kitöltője közül több mint ötszázan értenek teljesen egyet azzal, hogy olykor annyira lekötik az embert a saját ügyei, hogy elfelejt köszönetet mondani valakinek, aki megérdemelné. Sokan vannak olyanok is, akik többet is adnak egy köszönömnél: ők írásban vagy akár egy apró figyelmességgel is meghálálják azt, ha valaki segítőkész vagy kedves volt velük.
Mindezek tükrében aligha meglepő, szinte mindannyian egyetértünk abban, mennyire fontos megtanítani a gyermekeinknek, hogy ne vegyék természetesnek, ha a másik ember tesz értük valamit. A tesztet kitöltők 88 százaléka vélekedett így.
A „köszönöm” mindenkié:
A kezdeményezéshez bárki csatlakozhat a www.koszonom365.hu oldalon, ahonnan online köszönömkártyát küldhet, egyúttal nyomon követheti a Köszimétert, amely napról napra összesíti a virtuális térben kimondott „köszönöm”-ök számát. A Nagy Köszönöm Teszt részletes eredményei és Orvos-Tóth Noémi elemzése szintén megtekinthetőek a fenti weboldalon.