A 18 év feletti magyar lakosság 59 százaléka legtöbbször bankkártyával fizet a boltokban, a készpénzt csupán 30 százalékuk részesíti előnyben – olvasható egy friss, az OTP Mobil megbízásából készített felmérésben.
Azok közül, akik a bankkártyás vagy okoseszközzel történő fizetést részesítik előnyben, a legtöbben (48 százalék), azzal indokolták a döntésüket, hogy nem tartanak vagy nem szeretnének készpénzt tartani maguknál. 23 százalékuk szerint így jobban nyomon tudják követni a kiadásaikat, 14 százalékuk pedig úgy vélekedik, ez biztonságosabb vásárlási forma.
A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság közel kétharmada (62 százalék) szerint a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb helyszíni fizetési mód, amelynek a további térnyerését vetíti előre az is, hogy a készpénzes fizetést preferálók 28 százaléka tervezi, hogy a jövőben változtat a fizetési szokásain – a kártyás fizetés javára. Erre a legfőbb motivációjuk, hogy úgy gondolják, könnyebb bankkártyával vagy okoskészülékkel fizetni.
A kereskedők és a szolgáltatók számára így még inkább felértékelődhet, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjanak a változó vásárlói igényekre reagálni a megfelelő fizetési megoldásokkal. Ezt támogatja az OTP Mobil legújabb fejlesztése is, hiszen a SimpleBusiness érintéses funkciója segítségével már fizikai terminál telepítése nélkül is elérhető a kártyaelfogadás a kereskedők és szolgáltatók számára – írják.
„Napi szinten vizsgáljuk a felhasználók igényeinek változását a kereskedőink visszajelzéseire pedig kiemelt figyelmet fordítunk. A SimpleBusiness SoftPOS funkciójának nagy előnye, hogy bankfüggetlen és lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így például a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. A vásárlók tehát kényelmesebben, összeghatártól függetlenül tudnak rajta keresztül fizetni” – mondta Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.
„Örülünk, hogy az OTP Mobillal együttműködve segíthetünk abban, hogy a kereskedők szinte bárhol, bármikor fogadhassanak kártyás fizetéseket. Mindössze egy mobiltelefont és aktív internetkapcsolatot használva biztonságos, kényelmes fizetési módot kínálhatnak vásárlóiknak, maguk pedig eszköz- és költségigényeiket csökkenthetik. A legfrissebb felmérésünk[2] alapján is azt látjuk, hogy a magyar vásárlók nyitottak erre a technológiára: a válaszadók több mint fele hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként” – tette hozzá Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.
A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka szerint a fizetési megoldások digitalizációja természetes folyamat és sokuk szerint a fejlesztések sokkal egyszerűbbé teszik a vásárlást. Ezért nem meglepő, hogy egy olyan, viszonylag új megoldást is, amilyen a SoftPOS funkció, a válaszadók 47 százaléka pozitívan fogad.