Egyéves lett a BKK tesztjelleggel bevezetett digitális fizetési szolgáltatása

Hírek

A Pay&GO-t tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd novemberben az M1-es metró vonalán tesztjelleggel vezették be. A digitális szolgáltatás lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A folyamat során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

 

A szolgáltatás indulása óta összesen már több mint egy millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A népszerű Földalatti vonalán egyébként leggyakrabban a Hősök tere, a Széchenyi fürdő, illetve a Deák Ferenc tér és az Opera állomásokon használják a szolgáltatást.

A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. Az utazások 60-65 százaléka a délutáni órákban történik, a hét napjait vizsgálva pedig a hétvégi utazások a jellemzőbbek, de a hétfő is kiemelkedő. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.

A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról.

 

SOCIAL MEDIA