Az autógyárral kötött licence-megállapodás alapján a floridai FG Restaurant Group Ford Garázs étteremláncot indít.
A szerződés értelmében az 1920-as évek stílusában megépített, hamburgereket és kézműves söröket árusító éttermek és bárok – amelyek egyik jellegzetes dekorációs eleme a bárpult fölé függesztett, autentikus T-Modell – felhasználhatják a Ford Kék Ovál emblémáját, archív fotóit és antik járműveit. A floridai Fort Myers, Estero és Cape Coral városkákban eddig megnyitott helyeken egyéb Ford-mechandising termékek is kaphatók. Az első étterem 2012-ben nyílt meg Fort Myersben.
„Ez a kapcsolat lehetővé teszi számunkra, hogy vendéglátóipari partnerünk segítségével márkaüzenetünk stílusosan jusson el a vásárlók ebédlőasztalához” – avat be John Nens, a Ford márkalicencekért felelős igazgatója.
Az üzlet megkötésére hat-nyolc hónapnyi tárgyalás után került sor, ami Nens szerint egy licence-szerződés előkészítésének jellemző időtartama. A megállapodás pénzügyi részleteiről az igazgató nem nyilatkozott. A Kék Ovállal és egyéb, ehhez tartozó jogokkal kapcsolatos licence-szerződésekből a Fordnak évi 2 milliárd USD bevétele származik. Az autógyárnak jelenleg mintegy 400 licence-szerződése él, amelyek alapján többek közt Mustang-illatszerek, villanymotoros Mustang és F-150 kisautók, valamint Ford márkajelzésű divatcikkek készülnek. Nens elmondta, hogy az előkészületek során a Ford egyéb, más márkákhoz kötődő éttermeket is tanulmányozott, emellett pedig gondosan tesztelték a Ford Garázs menüjét.
„A nagy márkák mind az öt érzékre hatnak.” – véli Nens. „Ebből az ötből mi eddig csak négyet tudtunk felmutatni – most viszont végre az ötödik is felkerült a listánkra!”