Magyarországon most először érhetőek el olyan külföldi utak, amelyek a szakmai fejlődésre és a networkingre helyezik a hangsúlyt.
A digitális nomád lét legnagyobb hátránya a magány, aminek elkerülésére külföldön már igen sok vállalkozás jött létre: coworking irodák, coliving szolgáltatások és digitális nomád túrák is elérhetőek azok számára, akik a világ bármely pontjáról dolgozhatnak, de mégsem szeretnének egyedül lenni.
Magyarországon most indult el az első vállalkozás, mely bepillantást enged a digitális nomád létbe, méghozzá úgy, hogy a résztvevőknek nem kell feladniuk az itthoni életüket és egy percet sem kell magányosan tölteniük, mégis a világ egyik legtávolabbi pontjáról dolgozhatnak ugyanolyan hatékonyan, mintha a jól megszokott irodájukban ülnének.
„Mindketten szenvedélyes utazók vagyunk, rengeteg egzotikus helyen jártunk már együtt, ahová sok esetben vittük magunkkal a munkánkat is. Vagyis tapasztalatból tudjuk, hogy lehetséges egyszerre hatékony munkát végezni és idegen kultúrákat felfedezni, ezt az élményt pedig szeretnénk másokkal is megosztani” – mondja a The Paradise Project egyik alapítója, Matykó Noémi, a Chiro Marketing Ügynökség alapítója.
A túrákra olyan vállalkozókat és szabadúszó szakembereket várnak, akik szeretnének szakmailag fejlődni, nyitottak az új kultúrák felé és szívesen laknak és dolgoznak együtt hozzájuk hasonló szakemberekkel. Ellentétben a legtöbb külföldi digitális nomád túrászervezővel, a magyar vállalkozás nem csupán közös szállást és coworking lehetőséget biztosít a résztvevőknek, hanem szakmai képzéseket is, melyek kézzel fogható, a gyakorlatban azonnal használható tudást adnak.
„Nagyon sok induló vállalkozás ott vérzik el, hogy tudás vagy tőke híján nem fordítanak elég erőforrást a marketingre és a sajtókommunikációra, pedig ezek nélkül ma már szinte lehetetlen sikert elérni. A mögöttünk álló több mint 8 év online marketing és PR tapasztalatot tréningeken és workshopokon keresztül adjuk át a résztvevőknek, akik azonnal saját vállalkozásuk javára fordíthatják az új ismereteket” – mondja a másik alapító, Gál Laura, aki startupok és kkv-k kommunikációs aktivitásait tervezi és menedzseli.
A program része a nemzetközi startupperekkel és helyi vállalkozókkal történő aktív networking, akik vendégelőadóként is megosztják tapasztalataikat a projekt résztvevőivel. Utóbbi programokat leszámítva a túra nyelve végig a magyar lesz, így azoknak sem kell aggódniuk, akik nem beszélik jól az angolt, hiszen a szervezők mindent lebonyolítanak helyettük.
Az alapítók első alkalommal idén júliusban az indonéziai Balira visznek magukkal 15-20 résztvevőt, két hétre. A program kialakítását több hónapos előkészítő munka és egy másfél hetes próbaút előzte meg, melynek során az alapítók találkoztak a leendő partnerekkel és kipróbáltak minden potenciális szolgáltatást és helyszínt. Ezek közül csak azok kaptak helyet a végső programban, amelyek minden elvárásuknak megfeleltek.
„Ázsiában nem olyanok a sztenderdek, mint Európában, és az utazó gyakran csak a helyszínre érve tapasztalja meg, hogy például a szállás közel sem úgy néz ki, mint ahogy a fotókon. El akartuk kerülni a kellemetlen meglepetéseket, ezért mindent le kellett tesztelnünk a coworking irodától kezdve a szállásig, és ugyanígy fogunk eljárni minden további úti cél esetében is.” – teszik hozzá az alapítók. Habár a jelentkezés még csak néhány napja indult el, a helyek harmada már betelt. A résztvevők között van webdizájner, fotós és marketinges is, a szervezők várakozásai szerint a különböző szakterületek kedveznek majd a szinergiáknak.
Az alapítók folyamatosan bővítik az úti célok listáját, ősszel Tel-Avivba szerveznek egy egyhetes coworking tábort, jövő év elejére pedig egy háromhetes projektet terveznek Srí Lankára vagy Kambodzsába.