Demeter Zsófia: „A piac idei növekedésében nem látunk lassulást.”

Hírek Kiemelt

Ismét jön a Big Picture, a televíziós piac meghatározó eseménye. Az ügynökségek és a márkatulajdonosok megismerhetik a piac legnagyobb szereplőinek jövő évi kínálatát és újdonságait. A nagy bejelentések a Big Picture színpadán hangzanak majd el október 26-án. Demeter Zsófia, az RTL ad sales igazgatója már előtte megosztott velünk néhány gondolatot. 

 

A Big Picture az év egyik legfontosabb televíziós eseménye. A nagy bejelentések a műsorokról, a produkciókról szólnak, de a lényeg mégis az, hogy miből lesz a bevétel. Messze még az év vége, de talán egy előzetes becslést mondhatsz, úgy alakult az idei évetek, ahogy terveztétek?

Az évünk egészen másképp alakult, mint ahogy terveztük. Minden területen, így nálunk is kiszámíthatatlanabb a piac, mint korábban. A tévénézők fogyasztási szokásai folyamatosan változnak, közben pedig a televíziós reklámpiac nem várt módon növekedett az idén. A növekedés mértéke jóval meghaladja a piaci várakozásokat, hiszen az előrejelzések stagnáló piaci képet mutattak. Bevételeink a tervezett szint felett teljesítenek, hozzá kell tennem azonban, hogy a kereslet-kínálatban létrejött feszültség miatt nem tudjuk a keresletet teljes egészében kiszolgálni, ez adott esetben beérkező megrendelés visszautasítását is jelentette. A 2024-re tervezett stratégiánknak az egyik célja az, hogy erre az idén tapasztalt helyzetre megoldást kínáljon.

 

Az RTL csomagjait a hirdetők és az ügynökségek igényei alapján alakítottátok ki. Az általatok kínált négy csomag továbbra is megfelel az igényeknek, vagy lesznek e téren változások?

A 2024-es stratégiánk célja lesz, hogy az említett kereslet-kínálati változásokra képes legyen reagálni, a mostani rendszernél kiszámíthatóbban. De azt, hogy ez a mostani értékesítésünk mely elemeit fogja érinteni, majd a Big Picture-ön fogjuk bejelenteni a piac számára.

 

Jönnek az év legizgalmasabb hetei a sales számára, a jövő évi dealek letárgyalása a legfontosabb partnerekkel. Milyen előjelekkel vágtok neki ennek az időszaknak?

A piac idei növekedésében nem látunk lassulást, és az előrejelzések is ezt erősítik meg. Így ezen a téren nem várunk változást. Továbbra is jelen van egyfajta bizonytalanság a piacon, a legfontosabb ezért az, hogy az értékesítési rendszerben legyen mozgástér arra, hogy mennyiségi és minőségi tekintetben is biztosítsa a teljesítést.

 

Az infláció csökken ugyan, de még várhatóan jó ideig velünk marad. Milyen árakat lehet érvényesíteni ezen a bizonytalan piacon?

Az idei év is jól bizonyítja azt, hogy a tévéreklámok mennyire hatékonyan működnek, amire a jelen gazdasági körülmények között még nagyobb igény van. A nálunk hirdető partnerek többségénél a televíziós megjelenések alkotják a kampányok gerincét. A televízió hatékonysága és árszintje egyedülálló, de a pontos és minőségi szállításban javulást elérni kizárólag magasabb árszint mellett lehet.

 

A sales fő területe továbbra is a lineáris csatornák értékesítése, de gyors tempóban bűvöl nálatok a digitális terület. Mit jelent ez a te munkád szempontjából?

A digitális területen értékesített hirdetési termékeinket folyamatosan fejlesztjük, számos előrelépést tettünk ebben az évben. Adott esetben ezek a fejlesztések a minőségi paraméterekre irányulnak, így a displayfelületeink viewabilityeredményei mára kiválóak. De említhetem a videós kampányok szegmentálási lehetőségeinek szélesítését is, mely még hatékonyabbá teszi a kampányok kiszolgálását. Más esetekben pedig új termékeket vezetünk be, amelyek közül olyan programmatic terméket is fel tudunk sorolni, mint a Teads az rtl.hu-n. A napi folyamataink része a megújulás, így további hirdetésitermék-bevezetések várhatók a közeljövőben is.

 

 

SOCIAL MEDIA