Coca-Cola: kevesebb cukor, remek íz

Hírek Kiemelt

A The Coca-Cola Company azon dolgozik, hogy nemcsak finom, de alacsonyabb cukortartalmú és a kiegyensúlyozottabb táplálkozást támogató üdítőket kínáljon. A tudatosabb életmódot célzó edukáció is fontos számukra.

 

A The Coca-Cola Companynél aktívan támogatnak különböző uniós népegészségügyi törekvéseket. Ilyen például az olyan problémák kezelése, mint az elhízás vagy más krónikus betegségek. A cukortartalom csökkentése és a felelős marketing terén ezért egyaránt jelentős kötelezettségvállalásokat tettek.

 

Coca-Cola: európai és hazai vállalások, eredmények

  • Az Üdítőital-gyártók Európai Szövetségének (UNESDA) tagvállalataival együtt 2000 óta üdítőitalaikban átlagosan 28,6 százalékkal csökkentették a hozzáadott cukor mennyiségét.
  • Az UNESDA tagjaként azt is vállalták, hogy 2025-ig további 10 százalékkal mérséklik az üdítőitalaik cukortartalmát, ami 2000-hez képest összesen 33 százalékos csökkentést jelent majd.
  • Ma Európában a Coca-Cola által gyártott üdítőitalok mennyiségének 42 százalékát az alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes termékek teszik ki.* A cél az, hogy ezt az arányt 2025-re 50 százalékra növeljék.
  • Európában például marketingtevékenységük 90 százalékában a Coca-Cola Zero termék szerepel.
  • A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség (MAGYÜSZ) adatai szerint 2010 és 2021 között az üdítőitalok cukor- és kalóriatartalma átlagosan 45 százalékkal csökkent Magyarországon.

Az említett lépések között van a receptúrák fejlesztése, a cukortartalom folyamatos csökkentése, új, alacsony cukortartalmú vagy cukormentes italok kifejlesztése és a termékek méretének kontrollja is, ami a kisebb kiszereléseket jelenti. Mindemellett népszerűsítik a felelős üdítőital-fogyasztást, és támogatják a WHO ajánlását is, miszerint a napi kalóriabevitel legfeljebb 10 százaléka származzon hozzáadott cukorból.

A The Coca-Cola Company tehát folyamatosan keresi a módját azoknak az apró változtatásoknak, melyek révén egyes termékek kevésbé édesek lehetnek, miközben a fogyasztók által kedvelt íz nem változik. Vezető szerepet vállalnak azokban az iparági törekvésekben is, melyek célja az alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes üdítőitalok választéka arányának növelése a piacon.

Annak érdekében pedig, hogy a fogyasztók tudatosan dönthessenek arról, mit isznak, a Coca-Cola egyértelmű és részletes információt ad termékei összetételéről és tápanyag-tartalmáról a lehető legközérthetőbb, értelmező tápértékjelölés segítségével.

A vállalat támogatja az Európai Unió azon törekvéseit, melyek többek között a termékek összetételének módosítására, az adagok kontrolljára és felelős marketingre buzdítják az iparágat.

Sőt, marketingaktivitásaikat is felhasználják arra, hogy a lehető legtöbb fogyasztót az alacsony cukortartalmú vagy cukormentes Coca-Cola-termékek választására sarkalljanak. Számos kampányukat is ennek megfelelően alakították át.

 

* A 2021-es pénzügyi év globális értékesítési adatai alapján (a Multon, Global Ventures adatait nem tartalmazza).

 

SOCIAL MEDIA