Többéves együttműködésre szerződött a Peugeot Sport és a Capgemini annak érdekében, hogy közös erővel fejlesszék tovább a Peugeot 9×8 modellt, amely hamarosan a World Endurance Championship (FIAWEC) nemzetközi motorsport versenyen méretteti meg magát.
A Capgemini által szolgáltatott specifikus számítások, algoritmusok és mesterséges intelligencia mind hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a modell egyre precízebb energiagazdálkodásra legyen képes a gyorsításnál és a regenerációs fázisban, amely a teljesítménnyel és a megbízhatósággal kapcsolatos két létfontosságú paraméter.
A mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségek tökéletesen illeszkednek ahhoz a szellemiséghez, amely a Peugeot 9X8 tervezését életre hívta. Az autó viselkedésének valós időben történő vizsgálatára való képesség a lehetőségek tárházát nyitja meg a csapat számára. Ez nemcsak kiegészíti a motorsportban már meglévő, gyorsan fejlődő technológiákat, hanem hozzájárul az egyre magasabb teljesítmény eléréshez, lehetővé téve a versenyforgatókönyvek sokkal szélesebb spektrumának számításba vételét. Emellett az új hiperautó fejlesztéseiből a Peugeot közúti autói is profitálni fognak, hiszen a kapcsolódó kutatási eredményeket ezen a területen is felhasználják majd – írják.
“Örömmel tölt el minket, hogy egyesítjük erőinket a digitális technológiában vezető, valamint az adatelemzés és mesterséges intelligencia terén is szakértő Capgeminivel a Peugeot 9X8 fejlesztése és működtetése érdekében. Minden méter, amit hibrid hiperautónk megtesz a versenypályán vagy a szimuláció során dokumentálásra, rendszerezésre és elemzésre fog kerülni a Capgemini rendkívül kifinomult eszközei segítségével, kiegészítve a csapat által személyesen begyűjtött adatokat” – jegyezte meg Jean-Marc Finot, a Peugeot Sport igazgatója.
„Remek a Peugeot Sporttal együtt dolgozni és azon munkálkodni, hogy a Peugeot 9X8 hibrid hiperautó korának ikonikus autójává váljon. Együtt képesek leszünk arra, hogy a hiperautó teljesítményét annyira megnöveljük, hogy ez azonnali hatást gyakoroljon a versenyen való bemutatkozására. E partnerségnek erős technológiai vetülete van, valamint megerősíti a Capgemini és a Stellantis Csoport között régóta gyümölcsöző kapcsolatot, továbbá életre kelti közös értékeinket és céljainkat arra nézve, hogy innovatív és fenntartható megoldásokkal formáljuk a mobilitás jövőjét” – mondta Jérôme Siméon, a Capgemini Dél-Európai stratégiai üzletágának vezérigazgatója, a csoport igazgatósági tagja.
A partneri együttműködés remekül illeszkedik a Capgemini globális sportszponzorációs stratégiájába is, amelynek keretében jelentős márkákkal és spoteseményekkel működik együtt a világ minden táján.