Környezetbarát hibrid elektromos modelljei elképesztő globális sikerének köszönhetően a 2018. április 1.-től 2019. március 31.-ig tartó japán üzleti évben ismét brutális, 22,4 milliárd dolláros profittal zárt a Toyota. A Lexus környezetbarát luxusautó-márkát, a Daihatsu budget autómárkát és a Hino busz/teherautómárkát is jegyző autóipari óriás ezzel ismét a világ legnyereségesebb autógyártójának bizonyult, olyan kimagasló nyereségszinttel, ami az iparágban egészen egyedülálló és inkább a fintech szektor szereplőire jellemző.
A világ legzöldebb és leginnovatívabb autógyártójaként ismert Toyota globális eladásait 1,5 százalékkal növelve mintegy 10,6 millió új autót (8,85 millió Toyota, 0,7 millió Lexus, 0,85 millió Daihatsu és 0,2 millió Hino) értékesített világszerte a 2018. április 1-től 2019. március 31-ig tartó japán üzleti évben. Ennek eredményeképp a környezetbarát hibrid elektromos modelljeiről ismert, ám az akkumulátoros elektromos és hidrogénüzemanyag-cellás elektromos meghajtás vezető fejlesztőjének is számító autógyártó 2,8 százalékkal, 22,4 milliárd dollárra növelte világszintű profitját.
Ezzel az évek óta a világ legnyereségesebb autógyártójának bizonyuló Toyota a harmadik egymás követő évben növelte nyereségét. A Toyota kimagasló sikerei egybeesnek a környezetbarát, részben vagy teljesen elektromos meghajtások globális, folyamatosan gyorsuló térhódításával: a környezetbarát hibrid elektromos hajtást két évtizeddel ezelőtt világhódító útjára indító, és azóta több mint 13 millió hibrid autót értékesítő vállalat éves szinten a globális hibrid eladások több mint felét, és a globális zöldautó-eladások mintegy egyharmadát jegyzi.
Prémium márkájával, a Lexusszal együtt a Toyota kínálja a világ legszélesebb környezetbarát hibrid elektromos modellportfólióját (Európában 20, globálisan 40 modell), 2020-tól évente minimum 1 plug-in hibrid elektromos modell érkezését is ígéri Európában, és 2020-at követően néhány éven belül 10 akkumulátoros elektromos modellt tervez bemutatni világszerte (ebből 2021-ig hármat Európában). Ezzel párhuzamosan a Toyota a 2020-as évek közepéből folyamatosan bővíteni kívánja abszolút zöld, melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogénüzemanyag-cellás elektromos modellkínálatát is. Mindezek eredményeképp 2025-re a vállalat valamennyi modellje elérhető lesz az említett részben vagy teljesen elektromos meghajtások valamelyikével, és 2030-ra minimum évi 1 millió zéró emissziójú (akkumulátoros elektromos vagy hidrogénüzemanyag-cellás elektromos) új autó eladásával számol.
A Toyota ugyanakkor nem csupán a tervek szintjén zöld: világszintű értékesítéseinek már most 16 százalékát, európai eladásainak pedig immár 51 százalékát teszik ki a környezetbarát hibridek. Az pedig, hogy a világ legzöldebb, a részben vagy teljesen elektromos hajtások területét érintő fejlesztésekbe legtöbbet beruházó autógyártója egyben a legnyereségesebb is, komoly potenciált rejt magában a teljes autóipar zöldülése tekintetében is. Ennek kiváló példája az is, hogy a Toyota alig néhány hónapja közel 24 ezer, a hibrid hajtással kapcsolatos szabadalmat osztott meg ingyen a versenytársaival. Ezzel hozzáférhetővé váltak több mint 20 év hibrid elektromos jármű-technológiájának díjnyertes találmányai, emellett a járműgyártók számára műszaki támogatás is rendelkezésre áll, hogy ezekkel az elektromos hajtási rendszerekkel elérjék a kitűzött környezetvédelmi célokat. Mindez óriási lehetőséget teremt a részben vagy teljesen elektromosjármű-park globális növekedésének támogatására.
A Toyota ráadásul nem először oszt meg ingyenesen csúcstechnológiát a versenytársakkal a globális klímacélok teljesítése érdekében: a japán autógyártó korábban közel 5700, az abszolút zöld hidrogénüzemanyag-cellás hajtással kapcsolatos licencet tett térítésmentesen elérhetővé. További pozitív várakozásokra adhat okot, hogy az akkumulátoros elektromos autózást potenciálisan forradalmasító, a töltési időt drasztikusan csökkentő, a hatótávot pedig nagymértékben növelő szilárdtest-akkumulátorok vezető fejlesztőjeként a Toyota ezen a területen is áttörést ígér a 2020-as évek első felében.