A legtöbben úgy érzik, terven vannak. A költések viszont jelentősen átrendeződnek, derül ki egy globális kutatásból.
A megkérdezett marketingigazgatók négyötöde (81%) gondolja úgy, hogy sikerül idén a bevétel- és piacrésznövekedéshez hozzájárulnia. A CMO Council világszerte 525 marketingvezetőt kérdezett meg, s ez alapján úgy látják: a korábbiakhoz képest optimistábbak a marketingesek.
Az önmagában jó hír, hogy a CMO-k úgy érzik, képesek a vállalati célokat hatékonyan támogatni, ám egyéb mutatók is pozitív képet festenek. Így például:
- 55 százalék a marketingosztály létszámának növekedését prognosztizálja, míg 22 százalék számít csökkenésre.
- 54 százalék a büdzséje növekedését várja, 27 százalék pedig stagnálást.
- Mindössze a válaszadók tizede érzi veszélyben a munkahelyét.
- A vezető marketingesek 75 százaléka kapott fizetésemelést vagy bónuszt a megkérdezést megelőző egy évben, 83 százalék pedig arra számít, hogy ez a következő üzleti évben történhet, amennyiben jól teljesítenek.
- 69% megbecsült, stratégiai fontosságú menedzsmenttagnak tartja magát.
További részletek itt érhetőek el.