Az egyre erősödő felhasználói igények kiszolgálása érdekében az Oracle bejelentette az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer megoldását, az iparág első teljesen menedzselt felhőrégió rendszerét, amely az Oracle összes második generációs felhőszolgáltatását az ügyféloldali, helyi adatközpontokban teszi elérhetővé, beleértve az autonóm adatbázist és az Oracle felhő alkalmazásokat is.
A vállalkozások pontosan ugyanazokat a modern felhőszolgáltatásokat, alkalmazásprogramozási felületeket (API), az iparágban vezető szolgáltatási szinteket (Service Level Agreement – SLA), kimagasló árteljesítményt, illetve a legmagasabb szintű biztonságot kapják, mint az Oracle nyilvános felhőrégiói esetében, és mindezt saját adatközpontjukban. Ez azoknak a szigorúan szabályozott vagy biztonság-központú vállalkozásoknak ideális, ahol csak nagyon alacsony késleltetés az elfogadható, vagy szigorú szabályok vonatkoznak az adattárolás helyére, , ám csökkenteniük kell az üzemeltetési költségeket és korszerűsíteni szeretnék a régi alkalmazásaikat.
Az elmúlt években a nyilvános felhő bevezetése elterjedtté vált a vállalatok körében, mivel a felhőalapú számítástechnika használatarányos módon költséghatékonnyá, skálázhatóvá és rugalmassá vált. Ugyanakkor a közeljövőben a vállalkozások többsége a munkafolyamatok egy részét továbbra is a helyi adatközpontokban futtatja majd. Ennek eredményeként erős igény mutatkozott a felhasználók részéről egy olyan hibrid architektúra iránt, amely ugyanazokat a szolgáltatásokat, funkciókat tartalmazza, mint a nyilvános felhő, valamint az alkalmazások könnyen mozgathatók a nyilvános és a helyi felhőkörnyezetek között. A mai napig azonban egyetlen megoldás sem volt képes áthidalni a nyilvános felhő és a helyi környezet közötti szakadékot. Más felhőszolgáltatók helyi megoldásai a nyilvános felhőrégiókban elérhető szolgáltatásoknak csak kis részhalmazát teszik elérhetővé.. Az Oracle most az összes felhőalapú szolgáltatását helyben is elérhetővé tette, így a vállalkozások bárhol igénybe vehetik ezeket: a felhőben vagy helyben a Cloud@Customer megoldáson keresztül.
„Vállalati ügyfeleink jelezték számunkra, hogy a nyilvános felhőszolgáltatások minden elemét – beleértve az összes Oracle felhőszolgáltatást – szeretnék a helyi környezetükben is elérni, hogy biztonságosan futtathassák legfontosabb munkafolyamataikat” – mondta Clay Magouyrk az Oracle Cloud Infrastructure termékfejlesztési alelnöke. „Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer megoldás révén a vállalatok mindegyik második generációs felhőszolgáltatásunkat elérik az adatközpontjukban, az Autonomous Database-zel együtt, . Legfontosabb versenytársaink jelenleg nem tudnak az ügyfeleknek hasonló tudású, dedikált felhőrégiót kínálni, amely helyben működik.”
Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer megoldás teljes körű menedzsmentet, valamint az új szolgáltatásokhoz és funkciókhoz való hozzáférést kínál, rögtön azután, hogy azok elérhetővé válnak az Oracle nyilvános felhőjében. A megoldás teljes izolációt biztosít az ügyféladatok számára, beleértve az összes olyan alkalmazásprogramozási műveletet, amely továbbra is a helyi ügyfél-adatközpontokban marad, mindezt a legmagasabb szintű biztonsággal. Ezenkívül az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer futtatja az Oracle felhő alkalmazásokat, beleértve az Oracle Fusion felhőalkalmazásokat (Cloud ERP, Cloud HCM, Cloud SCM, and Cloud CX) , ezáltal teljesen integrált felhőélményt biztosít helyben. A felhasználók csak az igénybe vett szolgáltatásokért fizetnek, ugyanazt a kiszámítható és alacsony árat, mint az Oracle nyilvános felhőrégiói esetében.
„A Dedicated Region Cloud@Customer bevezetésével az Oracle nyilvános felhőjének egy jelentős részét változtatások, módosítások és korlátozások nélkül tette elérhetővé a felhasználói adatközpontokban” – mondta Deepak Mohan, az IDC kutatási igazgatója. „Ez merőben új irányt jelent a nyilvános felhőt szolgáltatók számára, akik eddig csak szolgáltatásaik korlátozott változatát kínálhatták ügyfeleiknek helyi alkalmazásra. Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer az Oracle Cloud Infrastructure és az Oracle Fusion SaaS Applications minden funkcióját – beleértve több mint 50 szolgáltatást –, elérhetővé teszi a helyi felhasználók számára. Így a nyilvános felhőszolgáltatási képességeknek, valamint a helyi rendszerek szabályozási, minimális késleltetési és az elhelyezési lehetőségek előnyeinek kombinációja valódi változást hozhat a vállalatok számára a nagyszabású digitális átalakításaik során.”
A Nomura Research Institute (NRI) Ltd. Japán legnagyobb tanácsadó cége és informatikai megoldás szállítója. „Az Oracle Dedicated Region Cloud@Customer megoldásával az Oracle Exadata rendszert felhőalapú szolgáltatásként használhatjuk, amely nagyobb rugalmasságot nyújt számunkra az olyan feladatoknál, mint például a zökkenőmentes bővítés, hiszen biztosítja a helyi megoldásoknál megszokott magas rendelkezésreállást” – mondta Tomoshiro Takemoto, az NRI ügyvezető igazgatója. „Saját adatközpontunkba építve, a megoldás lehetővé teszi számunkra, hogy ne csak a japán pénzügyi biztonsági szabványokon alapuló SOC2 riportok követelményeit teljesítsük, hanem az Oracle által biztosított szélesebb körű felhőalapú szolgáltatásokhoz és eszközökhöz is hozzáférjünk, tovább növelve saját és ügyfeleink üzleti értékét. Azáltal, hogy az Oracle megoldásaira támaszkodunk a helyi környezet üzemeltetésében, nagyobb forrást fordíthatunk a digitális átalakulásunk támogatására.”