Az MG Motor a Republic Grouppal kampányol öt piacon

Hírek Kiemelt

Öt országra dolgozott ki bevezető kampányt a Republic Group a Saic Motor MG divíziója részére. Az ügynökség által tervezett kulcsvizuálok, POS anyagok és autómatricák, valamint a kampány ékköve, a 30 másodperces TVC júniustól látható Magyarországon, Horvátországban, Szlovéniában, Csehországban és Szlovákiában.

A közép-európai fogyasztók korábban még nem tapasztalhatták meg az MG modellek különleges adottságait, így a kampány kidolgozása során az volt az elsődleges cél, hogy ők is megismerhessék az azt az életérzést, amit egy MG4 nyújt.

“Mindannyiunknak megvan az a fless, amikor az utcán sétálva megakad a szemünk egy új autón. Olyankor a félszegségünket is legyőzve közelebb megyünk, körbejárjuk, minden oldalát meggusztáljuk, talán még az ablakon is bekukucskálunk, kockáztatva azt,  hogy farkasszemet nézünk a meglepett tulajjal. Ez a wow-élmény még halmozottabban igaz egy olyan márka esetében, ami eddig kuriózum volt ebben a régióban. Ezt a jelenséget ragadta meg tökéletesen a kreatív csapat  egyetlen (betű)szóban: OMG.” – Jávor Bence kreatívigazgató, Republic Group.

“Az erős kreatív ötletek általában egyszerűnek és kézenfekvőnek tűnnek, ettől persze még ki kell őket találni. A tévészpot és a kulcsvizuálok is frissek, vagányak, és az ember felkapja rájuk a fejét, ami egy bevezető kampány esetében kifejezetten indokolt. Ritkán látott szerencsés együttállása ez a megrendelői, ügynökségi és gyártói oldal ideálisan komponált közös akaratának.” – Ónodi Szabó Mátyás creative lead, Republic Group.

“Az MG életében kulcsfontosságú pillanat a közép-európai piacra való belépés, a regionális bemutatkozás. Éppen ezért kiemelten fontos volt, hogy a márka identitásának leginkább megfelelő kreatív koncepció készüljön, amit a Republic-kal közösen sikerült is elérnünk.” – Tóth Máté Soma CEE marketing manager, SAIC Motor CEE.

A reklámfilmben a nézők olyan komikus, érdekes, kissé elemelt pillanatokat láthatnak majd, amelyek kellően megragadják a figyelmet. A szpot egy grillpartival zárul, ahol a márka kiemelt célcsoportja, egy család is rácsodálkozik az új jövevényre. Itt bontakozik ki a másodlagos üzenetet is, azaz: egy jó ár-érték arányú elektromos autó megszerzésére az MG nyújt megoldást.

A csapat mind a karakterek, mind a megjelenés tekintetében az érdekességre törekedett, ez a szemléletmód vezérelte a helyszínkeresést is. Egy öt országban futó kampánynál vagy a viszonylagos neutralitásra vagy a mindtől eltérésre kell törekedni, a készítők pedig az utóbbi megoldás mellett döntöttek. Így esett a választás a fóti stúdiók tövében épült amerikai elővárosi stílusú díszletházra, ami ráadásul forgatástechnikailag is megfelelő volt.

„Mindig örülünk azoknak a kihívásoknak, amiket az ilyen nagyszabású projektek tartogatnak. Különösen igaz volt ez az MG film elkészítésére, hiszen nagyon szoros határidővel kellett kiemelkedő minőségű anyagot készítenünk. Ehhez magasfokú odafigyelés és precizitás szükséges minden résztvevő részéről, és azt gondolom büszkék lehetünk az egész csapatra, ugyanis mindenki a maximumot hozta ki az adott helyzetből. Client service oldalról a legfontosabb feladat az ügyfél és az ügynökség közti kommunikáció elősegítése, amely az MG TVC gyártásánál kimondottan zökkenőmentes volt.” – Boér Anna client service director, Republic Group.

Hatvanöt ember dolgozott a reklámfilm megvalósításán, 20 ember mindössze egy nap leforgása alatt festette a házakat megfelelő színűre és díszítette a helyszínt virágokkal, futó növényekkel, függönyökkel, a füvet pedig éjjel nyírták le a nappali jelenethez. A film elkészítésének üteme lenyűgöző, másfél hét előkészítés, egy nap forgatás, majd újabb másfél hét utómunka, tehát az első telefontól, a leadott vágatig mindössze szűk három hét telt el.

A forgatás legnagyobb kihívása egyértelműen az időjárás volt, ugyanis a családi grillezést az esti jelenetre eleredő esőben kellett kiviteleznie a stábnak.


 

 

Alkotók listája:

 

Megbízó: SAIC Motor CEE

CEE Marketing Manager: Tóth Máté Soma

 

Reklámügynökség: Republic Group

Kreatívigazgató: Jávor Bence

Kreatív lead: Ónodi Szabó Mátyás

Head of client service: Boér Anna

Account menedzser: Valentin Dóri

 

Produkciós cég: Escape

Producer: May Gábor

Rendező: Mendrei Miki

Operatőr: Nagy Zágon

Gyártásvezető: Pluhár Attila

Vágó: Szabó Tomi

Colorist: Ternzik Máté

VFX: Post Edison – Radványi Norbert

Zene: Zomblaze

 

SOCIAL MEDIA