Az IKEA legújabb kampánya az alvás fontosságára helyezi a hangsúlyt

Hírek Kiemelt

Az IKEA több mint nyolcvan éves tapasztalattal rendelkezik a jobb alvást elősegítő megoldások terén.

 

„Az emberek gyakran küzdenek a rossz levegőminőséggel, a kényelmetlen ágyneművel, a zavaró fénnyel és a rossz hőmérséklet-szabályozással, amelyek mind nyugtalan éjszakákhoz vezetnek. A pénzügyi korlátok miatt sokszor nehéz prioritásként kezelni a jó alváshoz szükséges alapvető eszközöket, mint például egy minőségi matracot. Segítünk azoknak, akiknek korlátozott az idejük, a helyük és az anyagi helyzetük a jobb alváskörülmények megteremtésére” – tette hozzá Iva Pohlová, az IKEA csehországi, magyarországi és szlovákiai marketingkommunikációs menedzsere, akinek elmondása szerint az IKEA az összes értékesítési csatornán keresztül egyre nagyobb keresletet tapasztal a magyar vásárlók részéről a jobb alvást elősegítő termékek iránt. Éppen ezért a vállalat a következő 12 hónapban hat olyan tényező kombinációját helyezi fókuszba, amelyek bizonyítottan segíthetik a jobb alvást.

A hosszú távú kampány során az IKEA egy kiválasztott tiny house üzemeltetővel is együttműködik, hogy tesztelje a minőségi alvás legjobb feltételeit. Ezzel párhuzamosan több szezonális termékcsalád lesz elérhető az áruházakban és a vállalat online felületén, amelyek inspirációt nyújtanak az alvásminőség javításához.

 

Az alvás legyen öröm, ne pedig a szorongás forrása

Az IKEA évtizedek óta elkötelezetten segít az embereknek megtalálni a saját alvási megoldásaikat, és visszaszerezni a jó alvás okozta örömet. „Megoldásaink célja, hogy életstílustól, munkarendtől, környezettől vagy költségvetéstől függetlenül mindenki számára elérhető legyen a jó alvás. Az elmúlt években folyamatosan frissítettük és bővítettük az alvás fókuszú termékkínálatunkat, hogy kielégítsük vásárlóink igényeit. Ez a munka azonban nem állt meg, továbbra is dolgozunk az újabb és még jobb megoldásokon. Bár ma már sokat tudunk a jó alvás fontosságáról, a rossz alvás továbbra is jelentős társadalmi probléma. Ennek okai között szerepelnek az elektronikus eszközök használata, az egészségügyi gondok, a mozgásszegény életmód, a szülői feladatok, az iskolai stressz, az éjszaka végzett munka, a pénzügyi aggodalmak és a klímaváltozás” – mondta Iva Pohlová. Számos tanulmány kimutatta, hogy a társadalmi-gazdasági szempontból hátrányos helyzetűekre még negatívabb hatással van a rossz minőségű alvás – írják.

 

Az IKEA 2024-es Élet otthon kutatása alapján a jó alvás top öt kulcseleme az alábbiak szerint alakul:

  • A magyarok 28 százalékának elengedhetetlen, hogy kedvenc párnájával aludjon. Ez a szokás a baby boomerek között figyelhető meg leginkább (33%), és a kutatás szerint inkább a nőkre jellemző (33%).
  • A teljes sötétséget kedvelők aránya az életkor előrehaladtával tendenciaszerűen csökken (Z generáció 31%, baby boomerek 18%), és az is megfigyelhető, hogy a bérlők számára ez valamivel fontosabb, mint a lakástulajdonosoknak (31%, 23%).
  • Kiemelten fontos (28%) jó éjt kívánni egy szerettünknek (28%),
  • illetve, hogy valaki mellettünk legyen alvás közben (27 %).
  • A megfelelő hőmérséklet megteremtése pedig a megkérdezettek negyedének elengedhetetlen az éjszakai pihenéshez.

 

Kredit:

A kommunikációs koncepció lokalizálása: Publicis Groupe

Kreatív: IKEA Marketing & Communication AB, Svédország

A videóspot lokalizációja: Publicis Groupe

Influencerek: Adison, Seesame, ACG

Közösségi média: Publicis Groupe

Digitális és médiaügynökség: Dentsu

 

SOCIAL MEDIA