Színházat vegyenek! címmel harmadik alkalommal rendezte meg a Magyar Teátrumi Társaság a színházmarketing szakma konferenciáját a Pécsi Országos Színházi Találkozó (POSZT) nyitónapján, melyen a Színházat vegyenek! díjak is gazdára találtak.
A konferencia a tavaly útjára indított Színházba mentem! kampány része, melyen közel 100, színházi marketinggel foglalkozó kolléga vett részt. Céljuk azt volt, hogy hazai előadók segítségével, sikeres marketing-modellek megismertetésével elősegítsék a színházi marketingmunka fejlesztését.
A konferencia idei témái között szerepelt az akadálymentesség jelentősége, a nemzetközi brandépítés, továbbá a résztvevők megismerhették a hazai kulturális turisztikai trendeket és a legújabb közvéleménykutatási eszközöket.
Az elmúlt évek jegyeladási statisztikái hűen igazolják, hogy a színházak egyre hatékonyabban és kreatívabban használják a különböző kommunikációs eszközöket. Ezt felismerve és elismerve a Magyar Teátrumi Társaság Színházat vegyenek! néven színházmarketing díjat alapított, melyre hat kategóriában lehetett nevezni a szinhazbamentem.hu weboldalon.
A kéthetes jelölési időszak alatt 121 pályázat érkezett, 43 színháztól. A legtöbb pályázat az évad legjobb plakátja kategóriában érkezett. A versenyen indult színházak maguk szavaztak a pályaművekre, természetesen a saját nevezésekre szavazni nem lehetett.
„Lényeges, hogy a színházak hogyan tekintenek saját magukra, mennyire veszik komolyan és mennyire tervezik a kommunikációjukat. A kreativitás, a marketingeszközök tudatos használata éppolyan fontos a színházi világban, mint bárhol máshol. Tavaly hat és félmillió színházjegyet vásároltak a magyar nézők, ez a szám az öt évvel ezelőttinek a másfélszerese. Ehhez a nézőszámhoz a minőségi színházi produkciók mellett azok igényes és szellemes tálalása is fontos volt” – mondta el Szabó László, a Magyar Teátrumi Társaság titkára.
A Színházat vegyenek! díj 2017. évi díjazottainak listája kategóriánként
- Az évad legjobb színházi büféje: Békéscsabai Jókai Színház
- Az évad legjobb színházi széke: Békéscsabai Jókai Színház
- Az évad legjobb színházi közösségi oldala: Vígszínház (Budapest)
- Az évad legjobb színházi weboldala: Maladype Színház (Budapest)
- Az évad legjobb színházi nyomtatott kiadványa: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata
- Az évad legjobb színházi plakátja: Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulata
Minden kategóriagyőztes nyereménye egy-egy 150.000 forint értékű Facebook kampány, melyet a színház az általa meghatározott időszakú és témájú kampányra költhet el.
A nyertesek továbbá közösen részt vesznek egy kétnapos színházi marketing képzésen. A képzés célja, hogy a nyertes színházak saját intézményükre szabottan kapjanak a mindennapi gyakorlatukba beépíthető hasznos, gyakorlati tudást.
„Az évad legjobb színházi közösségi oldala” kategóriában különdíjat adott át a kultura.hu.
Az összes pályázati anyag és a Színházat vegyenek! díj nyertesei megtekinthetők a szinhazbamentem.hu weboldalon.
(A képen a Marosvásárhelyi Nemzeti Színház Tompa Miklós Társulat JÁTÉK A TITKOKKAL | Nem szokványos arcképcsarnok a Tompa Miklós Társulat jelenlegi színművészeiről (2016/2017-es évad) c. kiadványának részlete. Fotó: Hodgyai István)