Az étkezésekre koncentrálunk az ünnepek alatt

Hírek

A december a legtöbb ember számára az ajándékok beszerzéséről szól, a magyarok több mint kétharmadának pedig kisebb-nagyobb anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek, derült ki az Euronics Műszaki Áruházlánc és webáruház legfrissebb kutatásából.

A túlköltést a lakosság 78 százaléka igyekszik azzal kivédeni, hogy kedvezményesen szerzi be az ajándékokat, a sorban állást elkerülendő pedig minden harmadik ember inkább online vásárolja meg a fa alá valót. Az ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, bár a magyarok fele saját bevallása szerint sokkal jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat. Vajon a nőknek tényleg könnyebb meglepetést okozni? A felmérésből ez is kiderült.

Ki várja a Jézuskát?

A karácsony megszervezése kevés család számára nem okoz fejtörést. Évről évre kérdés a kinek, a mit, a hogyan és a hol. Külön logisztikát jelenthet a közös családi ajándékok összehangolása is. Emiatt 51 százalék úgy gondolja, hogy elegendő (lenne) csak a gyerekeket megajándékozni, így elkerülve a felesleges stresszelés egy részét.

A másik örök kérdés, hogy melyik nem számára könnyebb ajándékot választani. A nők több mint fele szerint számukra könnyebb meglepetést okozni, ezért a férfiak vannak helyzetelőnyben, ugyanakkor a férfiak 70 százaléka ezt határozottan cáfolja.

Mi kerüljön a fa alá?

Vannak, akik szeretnek tárgyakat kapni, míg mások az élményeknek örülnek jobban. A felmérésből kiderült, hogy a 30 év alattiak fele inkább az élményekre szavaz, míg a 30 feletti generáció kétharmada a kézzel fogható ajándékokat kedveli jobban.

A tárgyi ajándékok közt továbbra is népszerűek a nagyobb háztartási eszközök, a magyarok közel fele úgy véli, hogy a karácsony kifejezetten jó alkalom a nagyobb háztartási gépek (pl.: hűtőszekrény, mosógép, televízió) beszerzésére. Választáskor a magyarok 30 százalékának leginkább a márkanév és a design számít, ugyanakkor 78 százalék kifejezetten törekszik az akciók kihasználására.

Mibe fog mindez kerülni?

Az akciós árak vadászatában szerepet játszhat az is, hogy a lakosság 63 százalékának nagy anyagi megterhelést jelentenek az ünnepek. A háztartási eszközök vételárát nem számolva a magyarok fele igyekszik 25 ezer forint alatt költeni ajándékokra, csupán 5 százalék az, aki 100 ezer forint alatt nem ússza meg az ajándékok beszerzését.

A spórolásban sokak szerint az is segít, ha nem hagynak mindent az utolsó pillanatra. A válaszadók majdnem fele saját bevallása szerint folyamatosan nyitva tartja a szemét, és akár már nyáron is beszerez néhány ajándékot. További 40 százalék a Black Friday és az adventi akciók alatt vásárol, csupán 2 százalék az, aki az utolsó napra hagy mindent.

A boltokkal továbbra sem lehet felvenni a versenyt, ugyanakkor évről évre nő azoknak a száma, akik online vásárolják meg a karácsonyi ajándékokat. Az Euronics friss felmérése szerint 2018-ban ez az arány a teljes lakosság körében 30 százalék, a fiatalok között pedig némileg magasabb: 35 százalék.

Pazarlás vs tudatosság

Az Euronics felmérése alapján a magyarok 76 százaléka egyetért azzal, hogy a karácsony egyáltalán nem környezettudatos ünnep, hiszen ilyenkor így vagy úgy, de mindenki pazarol. A túlköltekezés elkerülése mellett ez ellen 36 százalék a csomagolópapír kiiktatásával is próbál tenni.

Mindezeknek köszönhetően a lakosság 80 százaléka úgy érzi, karácsonykor nem költ felesleges dolgokra.

Kis karácsony vagy nagy karácsony? Ajándék minden családtagnak, vagy csak a gyerekeknek? Bárhogy is legyen, az biztos, hogy egy jól összeállított menüvel nem lőhetünk mellé! A magyarok fele ugyanis jobban várja a karácsonyi étkezéseket, mint az ajándékokat.

SOCIAL MEDIA