2016-ban a leginkább elkötelezett vállalatok körében a partnerekkel és érintetti csoportokkal való együttműködés a legszembetűnőbb trend.
A brit kreatív tanácsadó cég, a Radley Yeldar idén is elkészítette Fit for Purpose indexét, amely a világ társadalmi, környezetvédelmi és gazdasági szempontból leginkább célvezérelt társaságait rangsorolja. A legjobbak házon belül és kívül is együttműködnek az érintettekkel, hogy hiteles és értelmes módon építsék be a célorientáltságot a működésükbe.
A 100 rangsorolt társaság 83 százaléka mutatott fel valamilyen szintű együttműködést, a 20 legjobb 70 százaléka pedig hosszú távú partnerkapcsolatot is kialakított a céljai elérése érdekében.
Paulina Lezama, a felmérést végző cég márkastratégiai vezetője szerint a kollektív gondolkodás előtt álló korlátok ledöntése, történjen ez házon belül vagy más iparágban működő partnerek között, az igazgatóság szintjén is erősebb és hatékonyabb munkát tesz lehetővé a célok elérése érdekében.
Az idei élbolyban új szereplő a British Land, amely a fogasztói insight iránti elkötelezettsége keretében négy év alatt 150.000 fogyasztói megkérdezést bonyolított; az 53. helyről a 9-dikre emelkedő Pfizer, amely egyre szorosabban együttműködik az érintettekkel, valamint a 33 pozíciót emelkedő és az 5. helyre érkező Novo Nordisk, amely a diabétesz elleni küzdelemmel érdemelte ki a helyezést.
A 2016-os élboly:
- Unilever
- Lloyd’s Banking Corp.
- Philips
- British Land
- Novo Nordisk
- Pearson
- Reckitt Benckiser
- Nestlé
- Pfizer
- GSK
A Fit for Purpose index négy mutató szerint rangsorolja a vállalatokat: cél és történet, kommunikáció, teljesítmény és viselkedés. Rebecca Sinclair, a Pearson márkáért felelős alelnöke a következőképpen illusztrálja ezt saját működésükön: „A Pearsonnál egyszerű a küldetésünk: abban segítjük az embereket, hogy tanulással érjenek el fejlődést az életükben. A márkánk középpontjában a társadalmi hatás áll, és ez a cél a hajtóerő sok munkatársunk számára. Az oktatás iránti nemzetközi igény kielégítése határozza meg az üzleti stratégiánkat, a sikereink pedig lehetővé teszik, hogy áldozzunk az oktatás fejlesztésére, ezzel egy igazságosabb és jobb világot teremtve mindannyiunk számára. Tisztában vagyunk azzal, hogy az oktatás nagy problémáit egyedül nem tudjuk megoldani, ezért egy tanárokból, szülőkből, tanulókból, kormányokból, intézményekből és vállalkozásokból álló globális közösség részeként működünk.”
A Fit for Purpose-ről további információk itt érhetők el.
(Forrás: Sustainable Brands)