Az autókölcsönző cégek online jelenléte jelentős, de a munkavállalói kommunikáció hiányzik

Hírek

Több mint tíz hazai cég online említéseit vizsgálta meg az autókölcsönző szektorból a Follow The Yellow Communcations csapata az elmúlt egy éves időtartamban a Neticle médiaelemző cég segítségével. Arra voltak kíváncsiak, hogy milyen véleményeket fogalmaznak meg a dolgozók, de átfésülték a fórumokat és megnézték az álláshirdetéseket is.

 

A nagyobb autókölcsönző cégek online említésszámai viszonylag magasak, többségükben semleges vagy pozitív hangvételűek, de bőven akadnak negatív kommentek is. A fórumos beszélgetések vizsgálatakor pedig kiderült, ügyféloldalon beszélgetnek leginkább a szolgáltatások minősége és ára kapcsán, dolgozói vélemények, értékelések nem szerepeltek az említések listáján a publikus fórumokon.

Milyen következtetések vonhatóak le ebből?

 

Kihívások

  1. Employer branding stratégia hiánya – Az autókölcsönző cégek számára az employer branding (EB) stratégia hiánya komoly veszteségeket okozhat. A folyamatos toborzás időt, pénzt és energiát emészt fel. Az employer branding hiánya miatt a cégek nem tudnak kitűnni a versenytársaik közül, ami megnehezíti a tehetségek megtartását és megszerzését.
  2. Marketing stratégia kiegyensúlyozása – A marketing tevékenység túlnyomórészt a sales támogatására fókuszál. Ha csak a szolgáltatásokat hirdetjük, könnyen elveszhetünk a zajban, mivel minden cég hasonló kulcsszavakat használ: megbízhatóság, biztonság, jó ár-érték arány, flotta minősége. Ezek a témák egy bizonyos ponton túl kimerülnek és nehéz egymás fölé licitálni.
  3. Egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása – Ha minden álláshirdetésben ugyanazok az ajánlatok szerepelnek, a cégek nem tudnak kitűnni egymás közül. A Z generáció számára már nem elegendőek a hagyományos juttatások, fontosak a munkahelyi értékek, a társadalmi és környezeti felelősségvállalás, valamint a munkahelyi kultúra.
  4. Munkavállalói kommunikáció az online térben – Ha nincs hiteles, munkahelyi hang a fórumokon, az növelheti a fluktuációt. A munkavállalók nem tudják előre felmérni, milyen céghez érkeznek, és ha kiderül, hogy nem passzolnak az értékeik, akkor tovább fognak állni. Ügyféloldalról azonban számos említése látható az előző táblázat alapján is cégeknek, ezek között pedig viszonylag magas a negatív hangvételű kommentek aránya is. Ezekre célszerű reagálnia a vállalatnak, ellensúlyozva ezek negatív hatását a márkára.

 

Megoldások

Az első olyan cég, amely EB stratégiát épít, jelentős előnyre tehet szert. Az employer branding célja, hogy vonzóbbá tegye a vállalatot a potenciális munkavállalók számára. Ehhez fontos, hogy a cég megfogalmazza, mitől különleges, milyen értékeket képvisel, és hogyan járul hozzá a munkavállalók fejlődéséhez. Az EB stratégia segíthet abban, hogy a cég hírneve javuljon és a dolgozók büszkék legyenek arra, hogy itt dolgoznak.

A munkahelyi márka építése nem csak a toborzásban segít, hanem a cég teljes márkájának is jót tesz. Az elégedett munkavállalók, mint nagykövetek, növelhetik a vállalkozás hírnevét és hitelességét. Ezért érdemes a marketing stratégiát kiegyensúlyozni, és hangsúlyt fektetni a munkahelyi kultúra bemutatására is. Használjuk a közösségi médiát arra, hogy bemutassuk a cégnél zajló eseményeket, a dolgozók sikereit és a munkahelyi élet pozitív oldalát.

Az egyedi üzenetek és értékajánlatok megfogalmazása segíthet a tehetségek megtalálásában és megtartásában. A cégnek fel kell mérnie, hogy mik az erősségei, és ezeket őszintén, konzekvensen kommunikálnia kell. Ez magában foglalhatja a fejlődési lehetőségeket, a rugalmas munkavégzést, a munkahelyi közösség erősítését, valamint a társadalmi felelősségvállalás terén tett erőfeszítéseket.

A cég létrehozhat saját fórumot vagy blogot, amely bemutatja a céges kultúrát és teret ad a munkavállalóknak arra, hogy megoszthassák saját tapasztalataikat az online térben. A közösségi média platformok kihasználása, mint például LinkedIn vagy Facebook, szintén hatékony lehet. Ezeken a platformokon a dolgozók beszámolhatnak a cégnél szerzett tapasztalataikról, sikereikről, és betekintést nyújthatnak a munkahelyi életbe. Ezáltal a potenciális munkavállalók jobban megismerhetik a céget és nagyobb eséllyel jelentkeznek, ha az értékek és a kultúra összhangban van az elvárásaikkal.

Az autókölcsönző szektor számára elengedhetetlen a jól átgondolt HR, marketing és employer branding stratégia kidolgozása. Az employer branding segíthet kitűnni a versenytársak közül, a marketing stratégia kiegyensúlyozása növeli a cég hitelességét és vonzerejét, az egyedi üzenetek és értékajánlatok pedig elősegítik a tehetségek megtartását. A munkavállalói kommunikáció erősítése az online térben pedig hozzájárul a pozitív munkahelyi kép kialakításához és a fluktuáció csökkentéséhez. Ezek a lépések együttesen segíthetnek abban, hogy az autókölcsönző cégek sikeresek legyenek a munkaerőpiacon és vonzó munkahelyet kínáljanak a jelenlegi és jövőbeli munkavállalók számára – írják.

 

Gyakorlati tippek: első lépések az employer branding útján

Egy sikeres employer branding stratégia hosszú kutatási folyamat eredménye, amely során egy szakember vagy ügynökség együttműködik a megbízóval, HR-rel, marketingkommunikációval és a dolgozókkal. Így a munkáltatói márkaépítés a kezdetektől átfog minden területet, és folyamatosan finomhangolható. Az autókölcsönző vállalatok számára is kiemelten fontos stratégiában gondolkodni, mivel a szakképzett tanácsadók bevonása jelentős költségcsökkentést hozhat, mind a toborzási, mind a belső képzési költségek tekintetében. De mutatunk pár instant ötletet, amelyek egy későbbi stratégiába jól beépíthetők.

Munkavállalói hatalomátvétel – Ez a módszer lehetővé teszi, hogy a munkavállalók egy napra vagy hétre átvegyék a cég közösségi média csatornáit, és megoszthassák saját tapasztalataikat, napi rutinjukat, valamint az általuk szeretett céges kultúrát. LinkedIn: Egy hétig minden nap egy másik munkavállaló oszt meg posztokat a saját munkanapjáról, kihívásairól, sikereiről, valamint a munkahelyi környezet különlegességeiről. Instagram Stories: Az Instagram történetekben a munkavállalók bemutathatják a napi rutinjukat, a munkahelyi eseményeket, csapatépítő tevékenységeket és egyéb érdekes pillanatokat.

Kulisszák mögött tartalmak – A kulisszák mögötti tartalmak lehetővé teszik, hogy a potenciális munkavállalók betekintést nyerjenek a cég mindennapi életébe, a csapatmunkába, és megismerjék a vállalati kultúrát. Facebook: Rendszeres posztok arról, hogy milyen az élet a cégnél. Például bemutatók a cég különböző részlegeiről, interjúk a dolgozókkal, és beszámolók a vállalati eseményekről. YouTube: Vlog-sorozatok, amelyekben a munkavállalók beszámolnak a munkanapjukról, projekteikről és a cég által nyújtott fejlődési lehetőségekről – olvasható a közleményükben.

 

SOCIAL MEDIA