A stratégiai lépéssel az energiaital-márka tovább terjeszkedhet, az Amway pedig újabb lépést tehet a fiatal vállalkozók eléréséhez.
Az XS energiaital márka nagy népszerűségnek örvend a fiatal vásárlók körében, köszönhetően a brand által szervezett buliknak, illetve az olyan márkaértékeknek, mint a kalandkeresés, vagy a munka és szabadidő harmonikus egyensúlyának hangsúlyozása, melyek kiemelten fontos jellemzők a 35 év alatti korosztály számára a munkahelyi elégedettség szempontjából.
„Kutatásunk szerint a 35 évnél fiatalabb generáció vélekedik a legkedvezőbben a vállalkozásról, márpedig éppen ez a korosztály az XS márka célcsoportja” – jelentette ki Steve Van Andel, az Amway elnöke.
A felvásárlással az Amway közvetlenebb kapcsolatba kerül az intenzív növekedést mutató energiaitalok szegmensével. Ennek a piacnak a globális forgalma 1999-ben 3,8 milliárd dollár volt, 2013-ban pedig már elérte a 27,5 milliárd dollárt. Az Euromonitor és a Research and Markets szerint a piacon 2018-ig további éves 13 százalékos növekedés várható. A 38 piacon kapható XS éves forgalma jelenleg 150 millió dollár.
Az XS Energy márka egyik alapítója, David Vanderveen maga is egykori Amway üzleti vállalkozó. A tranzakció részeként Vanderveen lesz az Amway XS márkáért felelős ügyvezető igazgatója és alelnöke.