A globális CMO-k többsége szerint a mesterséges intelligencia nagyobb hatással lesz a marketingre és a kommunikációra, mint a közösségi média.
A globális CMO-k többsége szerint a mesterséges intelligencia nagyobb hatással lesz a marketingre és a kommunikációra, mint a közösségi média valaha is volt.
Ezt a megkérdezett szakemberek 55%-a állította a Weber Shandwick és a KRC Research “AI Ready or Not: Artificial Intelligence Here We Come” című kutatásában. 58%-uk vélte úgy, hogy a következő öt éven belül a vállalatok nem kerülhetik el, hogy az AI területén is versenyezzenek, 68% pedig azt állította, hogy már most használnak vagy terveznek használni ilyen rendszereket.
Arra is számítanak, hogy az AI új tudást követel meg – akár már két éven belül -, illetve álláshelyek megszűnését is okozza majd. A változások vezetésében és a fogyasztók edukálásában a marketingigazgatók szerepe kiemelkedő lesz.
Patrick Chaupman, a Weber Shandwick kreatív technológia-stratégiai alelnöke szerint „úgy tűnhet, hogy a fogyasztók készen állnak az AI-ra, de vannak aggodalmaik, ezért az edukáció és promóció közötti művészi egyensúlyozás lesz a CMO-k előtt álló legnagyobb kihívás.”
A teljes jelentés mellékelten letölthető.
(Forrás: Warc)