Újabb óriásbüdzsé költését vizsgálhatják felül hamarosan – akár egyetlen holdinghoz is kerülhet a szoftvercég egymilliárd dollár feletti megbízása.
Az AdAge úgy tudja: górcső alá venné évi 1,3 milliárd dolláros Egyesült Államokbeli média-, kreatív- és digitális költését a Microsoft. A társaság közvetlenül nem kommentálta a hírt, csak annyit fűztek hozzá: időről időre áttekintik ügynökségi mixüket, hogy az a lehető legjobban idomuljon az üzletmenetük változásaihoz.
A portál utal rá: alig fél éve történt váltás a cég új, központosított marketingcsoportja élén (Mark Penn és Tami Reller vezetésével), a Microsoft számára pedig külön kihívást jelent napjainkban, hogy az intenzív keresés dacára még nem lelték meg a veterán irányító, a posztjáról tavaly lemondott Steve Ballmer hivatali utódját.
2012-re kimutatott költésével a cég a 33. az amerikai piacon. Akkor 342 millió dollárért hirdettek a nagy tévéhálózatokon, ami 50 százalékos emelkedés az előző évihez képest, ugyanakkor tavaly már az első kilenc hónapban 547 milliós reklámköltést tudott le a társaság. Ennek fényében várható, hogy a központi beszerzés is hangsúlyos szerepet kap az esetleges tárgyalásokon.
A Microsoft jelenleg számos ügynökséggel – köztük a Publicishez, a WPP-hez és az Interpublichoz tartozókkal – dolgozik együtt. Az Omnicom ugyanakkor kimaradhat a tenderből, mivel a nagy rivális Apple ügynöksége. (Ez az Omnicom-Publicis egyesülés lezárultával még vethet fel kérdéseket.) Az AdAge értesülése szerint az is elképzelhető, hogy a szétaprózott partnerkör helyett egy holdingtársaságra vágyik a megrendelő.
(A fotón Mark Penn, Executive VP, Advertising and Strategy)