A Central Médiacsoport válaszolva a piaci környezet változására, integrált működésbe szervezi a kiadói munkafolyamatokat. A 2019-ben megkezdett szervezetfejlesztési folyamat célja, hogy a Central dinamikusabb és versenyképesebb felépítést alakítson ki. Az integráció keretében a kiadó kereskedelmi igazgatósága most összevont vezetés alá szervezi a direkt értékesítési csoportjait, valamint a sales-t támogató back office területeket – adta hírül a médiacég közleménye.
A Central Médiacsoport 2019-ben kezdte meg a médiaportfolió munkafolyamatainak átszervezését a nyomtatott magazin üzletág és digitális kiadói területek együttműködésének szorosabbra vonásával, valamint az értékesítési folyamatok integrációjának előkészítésével. A korábban megkezdett szervezetfejlesztést ugyan lelassította a járványveszély, ezzel együtt azonban a megváltozott piaci feltételek rámutattak az integráció fontosságára is.
Válaszként a kialakult járványveszélyre és abból kibontakozó gazdasági krízisre, a hosszú távú stratégiai fejlesztések ideiglenes felfüggesztése mellett, 2020 márciusában átmeneti költségcsökkentési intézkedéseket vezetett be a kiadó. A Central Médiacsoport vezetősége ezúton fejezi ki minden munkatársunknak és üzleti partnerünknek köszönetét az eddig tanúsított kitartásért, együttműködésért és rugalmasságért.
A gazdasági válság új feltételeket teremtett a versenyszférában, ami a számtalan kihívással együtt megújulási lehetőséget is kínál a piaci szereplők számára.
A kereskedelmi igazgatóság átszervezésével a kiadó célja, hogy megerősítse piacvezető szerepét a hirdetési piacon, és hogy még magasabb szinten szolgálja ki mind az olvasói, mind a hirdetői igényeket. Az átszervezés keretében a kereskedelmi igazgatóság integrált vezetés alá szervezi a direkt értékesítési csoportjait, valamint a sales-t támogató back office területeket. A szervezeti átalakítás keretében megszűnik a hirdetési igazgatói poszt, Márkus Krisztina hirdetési igazgató távozik a Central Médiacsoporttól, feladatai Vági Róbert kereskedelmi igazgatóhoz kerülnek. A kiadó köszöni Márkus Krisztina eddigi munkáját és további sok sikert kíván neki.
A direkt értékesítési csapatot a jövőben integrált felépítésben vezeti Szabó Zsolt, így ezután a digitális direkt értékesítés mellett a magazin direkt értékesítési csapat munkájáért és hirdetési árbevételéért is ő felel vezetőként.
Ezzel egy időben az eddig külön platformokon, párhuzamosan működő sales back office funkciók egységes vezetés alá kerülnek, az eddigi back office terület kibővül kutatási és b2b marketing feladatokkal, élére pedig Kisszékelyi Veronika érkezik, aki korábban a médiacsoport digitális női portfóliójának lapigazgatója volt. Kisszékelyi digitális lapigazgatói feladatait Pácsonyi Daniella nlc. főszerkesztő veszi át megtartva jelenlegi munkakörét.
Az ügynökségi értékesítés és az automatizált bevételi területek továbbra is Vági Róbert kereskedelmi igazgató felügyelete alá tartoznak, az összevont vezetés ezeket a területeket nem érinti. A változással elért működési költségracionalizáláson túl, bevételi növekedést várnak a print és online portfóliós szinergiák jobb kihasználása révén.
A Central Médiacsoport további integrációs fejlesztéseinek célja, hogy alkalmazkodva az olvasópiaci trendekhez, a korábban párhuzamosan működő magazin és digitális üzletágak közös tartalomgyártási stratégiával működtessék a kiadvány portfoliót.