#mediatalks: a gyógyszeripar egy percre sem állt le

Hírek Kiemelt

A Central Médiacsoport #mediatalks néven új digitális előadás-sorozattal jelentkezik, amely időről időre érdekes szakmai témákat, a szektort érintő aktuális trendeket és fogyasztói szokásokat jár körül.

A #mediatalks néven futó sorozat első webináriumán a gyógyászati piacról és az utóbbi néhány hónap történéseiről volt szó. Az előadást Vági Róbert, a Central Médiacsoport kereskedelmi igazgatója nyitotta meg. Köszöntő beszédében elhangzott, hogy a Central Médiacsoport háza táján nagyon sok új, olvasóbarát termék és megoldás született, segítve az embereket a karatén alatti mindennapokban. A Central Médiacsoport mind a magazin, mind pedig az online portfóliójával nagyon gyorsan alkalmazkodott az új helyzethez. A Cosmopolitan például Live Jóga sorozatával mozgatta át az olvasókat, az nlc.hu pedig gyerekrajz pályázatot indított, amelyre több mint kétezer munka érkezett. A Nosalty Házimenza rovatával az otthoni főzéseket segítette, a Házipatika pedig pszichológiai támogatást nyújtott olvasóinak a Házikarantén rovatával.

Göncz Gábor (Sanofi, marketingvezető) szerint a gyógyászati piac rövid távon nyertese volt a patikai felvásárlásoknak, a későbbiekben azonban ez a hatás kiegyenlítődhet. A gyógyszeriparban a klasszikus reklám mellett egyre jobban felerősödik a digitális kommunikáció, amelyben a Sanofi ötletesség és megvalósítás szempontjából is vállalkozó kedvű és az élen jár.

Lunczner Ádám (Mindshare, digitális igazgató) arról beszélt, hogy az ügynökségi piacon csak azok maradnak életben, akik szolgáltatásukat tekintve sokszínűek, több szektorból van ügyfelük és kiválóan tudnak alkalmazkodni a kialakult helyzethez. Véleménye szerint a reklámzajból mindig ki kell tűnni egy egyedi, kreatív ötlettel, sokszínűnek kell maradni. Fontos az is, hogy a digitális platform alapvető része legyen a kommunikációs mixnek a gyógyszeriparban.

Márkus Ádám (Bioderma, ügyvezető) elmesélte, hogy a Bioderma újragondolta a kommunikációs stratégiáját, áttervezte az üzeneteket és személyre szabott tanácsokkal és edukációval erősített rá a social média platformokon a digitális kampányára. A tréningek és orvoslátogatások is online zajlottak, sőt a bőrgyógyászati konzultáció is digitálisan működött. Véleménye szerint a márkák a jövőben óriási versenyfutásba kezdenek majd, a gyengébbek kiesnek, míg a nagyobbak megerősödnek.

Géczi Tamás (Inspira, ügyvezető partner) megerősítette, hogy a gyógyszeripar kutatási szempontból egy percre sem állt le. Volt ugyan egy egy-két hetes bizonytalanság, melynek oka, hogy az ügyfelek a saját működésük megszervezésével és a megnövekedett kereslet kielégítésével voltak elfoglalva. Utána zavartalanul folytatódhattak a taktikai és stratégiai kutatások is. Az Inspira aktuális kutatása szerint, amely a vírus hatásait méri fel a lakosság körében:  „Tízből négy magyar felnőtt a koronavírus járvány miatt úgy gondolja, hogy a jövőben jobban odafigyel az életvitelére, életmódjára, és nagyobb gondot fordít a betegségek megelőzésére”.

SOCIAL MEDIA