Ady Endre és Szabó Magda a Libri karácsonyi kampányában

Hírek Kiemelt

092019-es karácsonyi kampányában a Libri arra hívja fel a figyelmet, hogy a magyar irodalom két halhatatlan alakjának, Ady Endrének és Szabó Magdának éppen annyira érvényesek a művei napjainkban, mint amikor először megjelentek. A könyvkereskedelmi cég kampányának célja, hogy a két szerző örök érvényű műveit a lehető legtöbb olvasóhoz eljuttassa.

A Libri az elmúlt években minden karácsonykor díszkötetbe rendezte egy-egy nemzetközi klasszikus történeteit. Idén nem egy, hanem két karácsonyi kötetet mutat be a könyvkereskedelmi cég. Olyan magyar írók műveire koncentrálnak, akik ugyan már nincsenek velünk, szavaik azonban ma is ugyanolyan frissen hatnak, mint megjelenésük pillanatában.

Az Élő Ady – Ady-antológia kortárs költők válogatásában című kötetben szereplő Ady-verseket kortárs költők választották ki, a költemények között pedig megjelennek személyes reflexióik is, amik kifejezetten ennek a könyvnek a kedvéért születtek. Ezekből kiderül, hogy a mai költők miben látják Ady Endre életművének vonzó- vagy épp taszító erejét, amitől száz év múltán is érvényesek gondolatai. A kötetet a Scolar Kiadóval együttműködve állította össze a Libri.

A Daloljanak itt angyalok című kötet Szabó Magda, az egyik legnépszerűbb magyar szépíró karácsonyi témájú írásainak gyűjteménye. Esszék, cikkek, visszaemlékezések, novellák és versek, amelyek mindegyike tükrözi az írónő bensőséges kapcsolatát az ünneppel. A kötet elkészítésében a Jaffa Kiadóval működött együtt a könyvkereskedelmi cég.

A kreatív koncepció a kampány fő gondolatát követi, miszerint Szabó Magda és Ady Endre írásai napjainkban is frissen hatnak. A Libri kreatív csapata 3-3 olyan jellemzőt fogalmazott meg Ady Endre és Szabó Magda műveivel és személyiségével kapcsolatban, amikkel a mai olvasó is könnyen azonosulhat, illetve új oldalról is megismerheti a szerzőket általuk. Adyt legtöbben mélyérzelmű verseiről ismerik, de kevesebben tudják, hogy emellett korának egyik legkiemelkedőbb politikai gondolkodója is volt. Szabó Magda pedig sokaknak oktatóként van az emlékezetében, és nem tudják, hogy az írónő bizonyos életszakaszaiban az egyik legrebellisebb magyar művész volt. A kampányban megjelenő jellemzők segítik az olvasót, hogy a szerzőkre ne irodalmi tételekként emlékezzenek, hanem mint hazánk kultúráját erősen meghatározó gondolkodókra.

A kampány elemei novembertől a Libri Könyvesboltok dekorációjában idézik meg az ajándékkönyvek borítóit, a szerzők arcképei és gondolatai pedig decembertől kezdve CLP-kről fognak visszaköszönni.

Az idézetek 20-30 másodperces rövidfilmekben is megjelennek. A filmek rámutatnak, hogy mennyire aktuálisak a szerzők gondolatai ma is, és mennyire el tudnak varázsolni minket olvasás közben. A spotokban Lovas Rozi, Pálmai Anna, Mészáros Blanka, Trill Zsolt és Nagy Zsolt szerepel.

A karácsonyi kampány kreatívjai merchandising-eszközökön is megjelennek, Ady Endre és Szabó Magda arcképeit vászontáskákon, a könyvek egyedi illusztrációit pedig képeslapokon láthatjuk viszont.

Ezek mellett lifestyle- és közéleti médiumokban, rádióspotokban, valamint a Libri közösségimédia-felületein is lehet találkozni a kreatívokkal.

További információk a Libri oldalán.

 

AZ ALKOTÓK LISTÁJA:

Megbízó: Libri-Bookline Zrt.

Marketingigazgató: Sándor Gabriella

Brandmanager: Tamasi Szilvia

Szövegíró: Paál János

Grafikus: Dósa Ivett

Grafikus: Artner Gábor

Marketingkoordinátor: Urbán Boglárka

PR-manager: Jávor Zsófia

PR-asszisztens: Mihályi Dávid

Bolthálózati marketing: Tömör Annamária

Médiamanager: Szabó-Kenderesi Kata

Médiakoordinátor: Herczegh Zoé

UX design: Sárosi Tamás

Borítóillusztráció: Nagy Norbert

SOCIAL MEDIA