A Visa utazási élményt kínál

Hírek

A Visa elindítja az ún. Transportation Center of Excellence programját, melynek célja az utazással kapcsolatos fizetések újragondolása – a parkolástól és a tankolástól kezdve egészen a légi- és vasúti közlekedésig.

Visa a mai napon bemutatta új, a közlekedés élményt javító programját, amely érinti a közlekedés összes módját, legyen az közúti, légi vagy vasúti közlekedés. A légitársaságokkal, közlekedési vállalatokkal, autógyártókkal, autókölcsönző cégekkel, parkolási társaságokkal, és üzemanyag forgalmazókkal kötött közvetlen együttműködéseknek köszönhetően a Visa innovatív megoldásokkal járul hozzá olyan új technológiák bevezetéséhez, melyek az utazás bármely formájában alkalmazhatóak.

A Transportation Centre of Excellence (Közlekedési Kiválóság Központ) bárhol elérhető szolgáltatás, mely az Innovációs Központok és Stúdiók globális hálózatán keresztül egyesíti a különböző Visa programok területeit és eredményeit, mint például a Visa Developer Platform, a Visa Token Service, a Visa Ready for Transit és a Visa Global Transit Solutions.

Bill Gajda, a Visa innovációért és stratégiai együttműködéseiért felelős alelnöke elmondta,:„Az emberek ma gyorsan és egyszerűen akarnak eljutni az úti céljukhoz, függetlenül attól, hogy munkába vagy nyaralni mennek. Sajnos a jegyvásárlás, a parkolási díj vagy a benzin kifizetése gyakran kényelmetlen a sorbanállások, a komplikált jegyárusító automaták és az elavult közlekedési rendszerek miatt. A Transportation Center of Excellence azt vizsgálja, hogyan alakíthatják át az új technológiai megoldások az utazás élményét a digitális hitelesítő adatok használatával, ezzel is egyszerűsítve a közlekedési szolgáltatók számára, hogy zökkenőmentesen építsék be a fizetési szolgáltatásokat az ügyfélutakba.

Az utazás fejlesztése

A Visának jelentős múltja van a közlekedési szolgáltatókkal való együttműködésben, például a londoni tömegközlekedési vállalattal vagy az Uberrel. A vállalat erre a tapasztalatra építve alakította ki a Transportation Center of Excellence programját, hogy hozzájáruljon az utazás fejlesztéséhez. Az új program részeként a Visa közös fejlesztői eseményeket rendez partnereivel a közlekedés, a banki szféra és a kiskereskedelem területéről a vállalat londoni innovációs központjában azzal a céllal, hogy minél gördülékenyebbé tegye az utazást, új és egyszerű megoldásokat biztosítson az közlekedés során előforduló fizetésekhez. Az emberközpontú program új technológiák alkalmazásával bővíti a lehetőségeket a kulcsfontosságú közlekedési ágakban, többek között:

– Gépkocsi – A Business Intelligence által készített Connected Car tanulmány alapján 2025-re több mint 293 millió csatlakoztatott gépkocsi (connected car) lesz az utakon. A Visa világ legnagyobb autógyártóival azon dolgozik, hogy a biztonságos fizetési rendszerek elérhetőek legyenek az autók fedélzeti számítógépein. A fejlesztések korai szakaszában a felhasználási lehetőségek közé az üzemanyagért és a biztosításért való fizetés tartozik. Ahogy a fogyasztói szokások változnak, a jövőbeni lehetőségek bővülhetnek a közösségi utazással, a használatalapú biztosítással és az elektromosautó feltöltéssel.

– Parkolás – A közúti közlekedésben tapasztalt zsúfoltság miatt szükség van arra, hogy hatékony megoldások szülessenek a parkolás és közlekedés kezelésére. A londoni innovációs központjában a Visa együtt dolgozik start-upokkal és fintech vállalatokkal olyan új technológiák kidolgozásában, amelyek segítségével könnyebb lesz a parkolóhelyet találni és egyszerűbb lesz a parkolási díj fizetés.

– Tömegközlekedés – Az ENSZ kutatása szerint 2050-re a világ népességének 66 százaléka városokban él majd, ezért rendkívül fontos a tömegközlekedés fejlesztése és intelligens technológiák alkalmazása. A Visa már korábban elindította Global Transit Solutions megoldását az érintésmentes fizetési lehetőségek fejlesztésére, mely egyszerűsíti a mindennapok utazásait. Ezzel párhuzamosan a Visa folyamatosan vizsgálja, hogy milyen lehet a tömegközlekedés következő generációja, amelyben a helyi szolgáltatások, a Bluetooth és a biometrikus megoldások egyszerűbbé tehetik az utazásokat.

– Légiközlekedés – A Visa közös fejlesztői eseményeket szervezett a legnagyobb légitársaságokkal közösen, együttműködve velük az ügyfelek utazásainak átalakításában az utazás tervezésétől a jegyvásárláson át a repülési élményekig olyan új technológiák alkalmazásával, mint például a virtuális valóság.

SOCIAL MEDIA