A japán autógyártó standján komoly szerepet kaptak versenyistállója, a tavaly a Rally Világbajnokságon, a Hosszútávú Világbajnokságon és a Dakaron is első helyen végző TOYOTA GAZOO Racing modelljei.
A Toyota standján különböző tematikák szerint jelentek meg a modellek, amelyek az alábbiak voltak:
- Karbonsemlegesség a hőn szeretett autóink védelméért
A karbonsemlegesség elérése érdekében a Toyota arra törekszik, hogy egy teljes termékpalettával több választási lehetőséget biztosítson vásárlóinak. Ezzel párhuzamosan arra számítva, hogy időbe telhet, mire minden új jármű karbonsemlegessé válik, a Toyota úgy véli, hogy a jövő szempontjából elengedhetetlen, hogy egyidejűleg a vásárlók által használt járművek karbonsemlegesítését is elősegítsék. Ezért a Toyota standján visszaidézték a régóta legendás AE86-ot úgy, hogy közben a lehető legtöbbet tartják meg az eredeti modellből: egy hidrogénhajtású belső égésű motorral szerelt „AE86 H2 Concept” mellett kiállításra került egy akkumulátoros elektromos hajtást kapott „AE86 BEV Concept” modell is.
AE86 H2 Concept
A TGR és a ROOKIE Racing által a japán Super Taikyu sorozatban gyakorlatba ültetett „egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártása” filozófia segítségével megszerzett tudás felhasználásával a TGR olyan járművet fejlesztett ki, amelyet úgy lehet vezetni, hogy közben élvezhetjük a belső égésű motor vonzó tulajdonságait és vibrációit. Ehhez két Toyota Mirai üzemanyagcellás elektromos jármű nagynyomású hidrogéntartályát szerelték a hátsó részbe, míg a többi módosítást, beleértve az üzemanyag-befecskendezőket, üzemanyagcsöveket és gyújtógyertyákat, a minimálisra csökkentették.
AE86 BEV Concept
A Lexus által kidolgozott elektrifikációs technológiákat felhasználva az AE86 karosszériája, könnyű súlya, valamint az első-hátsó súlyeloszlása a lehető legnagyobb mértékben megmaradt, miközben az akkumulátoros elektromos járművekre (BEV) jellemző nagy teljesítményt és kézi sebességváltót alkalmaztak, hogy még az eredeti modellnél is jobb vezetési élményt hozzanak létre. A jármű emellett maximálisan kihasználja a meglévő, kereskedelmi forgalomban elérhető járművek elektrifikációs technológiáját, a Tundra HEV villanymotorját, a Prius PHEV akkumulátort és más alkatrészeket alkalmazva.
- Egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártása
A TOYOTA GAZOO Racing a gyakorlatban is megvalósítja az „egyre jobb motorsportban fejlesztett autók gyártásának” filozófiáját azáltal, hogy olyan autókat kínál kereskedelmi forgalomba, amelyeket arra terveztek, hogy versenyeket nyerjenek. A kiállításon bemutatták a GR Yaris Rally2 Conceptet, amelyet az FIA Rally Világbajnokságon való részvétel során szerzett tudás felhasználásával fejlesztettek ki. Ugyancsak látható volt a GR Yaris RZ „High-performance・Sébastien Ogier Edition Concept” és a GR Yaris RZ „High-performance・Kalle Rovanperä Edition Concept” is.
GR Yaris Rally2 Concept
A TOYOTA GAZOO Racing azt reméli, hogy a WRC-ben való részvétele során megszerzett tudását egyre jobb autók gyártása és mindenféle motorsport fejlesztése terén tudja alkalmazni. Ennek részeként, hogy jobban bekapcsolódhasson a privát rallyzás életében, kifejlesztette a GR YARIS Rally2 Conceptet, amely megfelel a sok privát csapat által használt szabályzatnak. 2023-ban a csapat a Japán Rally Bajnokságon a „GR YARIS Rally2 Concept” alapú „GR YARIS WR Concepttel” (fejlesztési név) versenyezve csiszolják majd tovább a járművet, és folytatják a fejlesztést, miközben összegyűjtik a privát csapatok visszajelzéseit is, hogy 2024 januárjában meg tudja szerezni a homologizációt.
GR Yaris RZ “High-performance・Sébastien Ogier Edition Concept”/GR Yaris RZ “High-performance・Kalle Rovanperä Edition Concept”
A WRC további népszerűsítése érdekében – ami Japánban nagyon felkapott lett azok után, hogy tavaly 12 év után először rendeztek Japán Rallyt – a TGR először mutat be olyan speciális modelleket, amelyek fejlesztését a TOYOTA GAZOO Racing World Rally Team tagjai, a 2021-es egyéni világbajnok Sébastien Ogier és a 2022-es győztes Kalle Rovanperä felügyelték. Mindkét modell olyan beállításokkal rendelkezik, amelyek megfelelnek a rallyversenyzők által megadott kritériumoknak, és nagy figyelmet fordítanak mind a belsőre, mind a külsőre. A „high performance” felszereltség mellett mindkét GR Yaris RZ alapjaira épülő modell rendelkezik az alábbiakban felsorolt opciókkal.
Ezenkívül a TGR azt fontolgatja, hogy azoknak a vásárlóknak, akik megvásárolják ezen modellek valamelyikét, a WRC versenyautókon elhelyeznek egy bizonyítékot arról, hogy partnereink a WRC-ben való versenyzésben. Mindemellett lehetőséget kínálnak arra, hogy találkozzanak Sébastien Ogierrel és Kalle Rovanperäval.
- Változatos életstílusok, amelyeket élvezhetünk szeretett autóinkkal
A professzionális versenyzők felügyeletével fejlesztett járművek kiállítása mellett új, a motorsportban kipróbált GR alkatrészek és az ügyfelek öreg modelljeik életben tartása iránti vágyát kielégítő GR Heritage alkatrészek is megjelennek, amelyek piacra kerülése 2023-ban várható. A stand ezen szekciójában olyan modellek és újdonságok kaptak helyet, mint a GR YARIS GR PARTS CONCEPT 2023, GR86 GR PARTS CONCEPT 2023 GR Corolla Aero Concept CROWN OUTDOOR CONCEPT, egy eredeti AE 86 és egy eredeti Toyota Celica ST165, valamint különböző GR és GR Heritage alkatrészek.
- Outdoor koncepcióautó
Toyota kiállíttotta a „CROWN OUTDOOR CONCEPT” modellt, amely a 2022 őszén piacra dobott Crown Crossoveren alapul, és amely új lehetőségeket kínál a Crown számára, hogy megragadja a vásárlók fantáziáját speciális megoldások és funkciók segítségével, amelyek fokozzák a használhatóságot a szabadban – mint például a megnövelt hasmagasság, a nagy átmérőjű terepgumik és a tetőcsomagtartó.