A bZ Sport Crossover Concept és a bZ FlexSpace Concept sorozatgyártott formában 2024-ben debütál majd a kínai piacon. A koncepciómodellek fejlesztése a Toyota bZ sorozat része, amely márka dedikáltan akkumulátoros elektromos autónak fejlesztett modelljeit felvonultató almárkája.
A bZ Sport Crossover Concept egy crossover típusú akkumulátoros elektromos autó dinamikus és jellegzetes stílussal, amelyet a Toyota, a BYD TOYOTA EV TECHNOLOGY (Toyota és a BYD által létrehozott vegyesvállalat), a FAW Toyota Motor és a Toyota Motor Engineering & Manufacturing China (TMEC) közösen fejlesztettek ki. A tervek szerint a FAW Toyota Motor gyártja és értékesíti majd. Ennek a modellnek a koncepciója az „Újraindítás”, amely azt a felpörgető érzést fejezi ki, amit az autóba beszállva és elindulva tapasztalhatnak meg a vezetők. Dinamikus stílusa mellett olyan funkciókat szem előtt tartva tervezték, amelyek személyes teret biztosítanak a fiatalabb vásárlók számára. A bZ Sport Crossover Concept fejlesztése is folyamatosan zajlik, hogy funkciói a vásárlás után is folyamatosan fejlődjenek, így pl. olyan intelligens funkciókat kapjanak a felhasználók, mint a vezetői asszisztens és az automatikus parkolás. Így a tulajdonosok mind az öt érzékszervükkel folyamatosan élvezhetik autójuk legmodernebb verzióját.
A bZ FlexSpace Concept egy családorientált SUV típusú BEV, amely a hasznosságra összpontosít. A Toyota, a Guangzhou Automobile Group Company (GAC), a GAC Toyota Motor. és a TMEC közösen fejleszti, és a tervek szerint a GAC Toyota Motor gyártja és értékesíti majd. Ennek a modellnek a koncepciója a „Kényelmes otthon”, hogy olyan teret hozzon létre, amelyet a családok nyugodt szívvel, biztonságosan, kényelmesen és szabadon használhatnak. A bZ FlexSpace Concept nagy utasteret, könnyű kezelhetőséget, kiemelkedő biztonságot, megbízható hatótávolságot, valamint különféle intelligens funkciókat kínál. Folyamatban van a fejlesztés egy olyan autó létrehozása érdekében, amely ideális családok, barátok és párok számára. A Toyota helyi partnereivel közösen felgyorsítja akkumulátoros elektromos kínálatának bővítését, hogy nagyobb értékű termékeket kínálhasson, amelyek vonzóbbak a kínai vásárlók számára.
„Meggyőződésünk, hogy ahhoz, hogy minden régióban a legmegfelelőbb termékeket kínáljuk a legcélravezetőbb az, ha meghallgatjuk és direkt visszacsatolást adunk az ügyféligényekre, erre pedig rendkívüli lehetőséget teremt az, ha a kínai piacra szánt modelljeinket helyi partnereinkkel együttműködve fejlesztjük. Hiszünk abban, hogy az egyes vállalatok erősségeit egyesítve versenyképes akkumulátoros elektromos modelleket kínálhatunk majd Kínában, amelyek elnyerhetik az ügyfelek tetszését, az együttműködésben résztvevő vállalatok pedig kölcsönösen tanulhatnak egymásól, amely a további fejlődés és növekedés motorjául szolgálhat” – fogalmaz a kínai piacon 2024-ben bemutatásra kerülő két vadonatúj bZ modell fejlesztése kapcsán Varga Zsombor, a Toyota és Lexus márkák magyarországi kommunikációs vezetője.