A társadalmi felelősségvállalás jegyében indít kampányt április elejétől a Népszava

Hírek

A szerkesztőség és kiadó célja a civil szervezetek támogatásának ösztönzése. A NAV nyilvántartása szerint 33.332 civil szervezet várja a most kezdődő adóbevallási szezonban az adózók 1 százalékos felajánlását, tavaly azonban az adózók több mint 60%-a nem rendelkezett ez ügyben. Ezen az arányon igyekszik változtatni a napilap kampánya.

 

A NAV tájékoztatása szerint tavaly több mint 1,8 millió adózó összesen 15,3 milliárd forintnyi adót, az szja 1%-át felajánló támogatást irányított mintegy 29 ezer civil szervezethez. Miután a KSH szerint 4,8 millió ember tartozott a gazdaságilag aktívak közé, látható, hogy 3 millió személy, az adózók több mint 60%-a nem rendelkezett az egy százalékokról. A Népszava kampányával arra biztat mindenkit, hogy akár a szűkebb, akár a tágabb környezetéből támogasson egy-egy civil szervezetet, akinek a munkája fontos számukra.

„Ma már a NAV a rendelkezésre álló adatok alapján az adózók többségének elkészíti az önbevallását – vagyis ezzel már sokaknak nem kell bajlódniuk, ami jó dolog” – mondta Németh Péter, a Népszava főszerkesztője. „Talán ennek a kényelemnek következménye azonban, hogy sokan megfeledkeztek az egy százalékuk felajánlásáról – bár ez tavaly a hathatós kampánynak köszönhetően változott. Most, és a következő hetekben arra bíztatjuk minden adófizető olvasónkat, hogy éljenek az 1 %-os felajánlások lehetőségével” – tette hozzá a főszerkesztő.

A napilap kampányában – az elkövetkező hat hétben – tizenkét különböző szervezet munkáján keresztül mutatják be a civil társaságok, egyesületek, alapítványok szerteágazó tevékenységét. Hangsúlyozzák azonban, hogy „ez a 12 civil szervezet egyfajta példaként szolgál. Rengeteg jó ügy van, amit a civilek képviselnek, mindenki találhat magának olyan szervezetet, amellyel könnyen tud azonosulni” – mondta Németh Péter.

 

Fotó: Népszava

 

SOCIAL MEDIA