A színek pszichológiája segít hatni a célcsoportra?

Hírek

Nem mindegy, hogy milyen színeket választunk az adott márka hirdetésénél, vagy egy új termék reklámozásánál. Sőt, érdemes jól döntenünk színek tekintetében akkor is, ha az üzleti weboldalunk és vállalati logónk most készül. Fontos észben tartani, hogy a jól megválogatott színek segítenek az eladásban.

 

A legtöbb reklám mögött egy jól megtervezett stratégia áll, amely a színekre összpontosít. Ha bizonytalan vagy a döntésben, egy tapasztalt ügynökség digitális megoldásai utat nyitnak a vásárlók eléréséhez. A vásárlási szokásokat befolyásolják a színek, ezért is olyan fontos a célközönséghez igazítani – írják.

Nézzük végig milyen szerepe van a színeknek a marketing világában:

Piros

A piros színt kedvelők nyitott személyiségek, energikusak, felszabadultak. A szenvedély színe, azonban sötétebb árnyalatai bátorságot és haragot is sugároznak. A figyelemfelkeltés szempontjából egy határozott szín, gondoljunk csak a tiltó táblákra. A piros szín kissé sürgető hatással bír az emberre, feltűnő jellege miatt biztosan észrevesszük.

Sárga

A sárga maga az optimizmus, fiatalos szín, amely szimbolizálja a boldogságot és a napsütést. Figyelemfelkeltő jellege és ereje miatt kifejezetten szeretik logó tervezésnél használni. A drága termékek esetében nem ajánlott használni, ugyanis gyermetegnek gondolják és félreértelmezheti a várásló.

Kék

A kék szín fiatalos, nyugalmat áraszt, ha gyerekeknek szól a termékünk, illetve szolgáltatásunk, jó választás lehet. A kékről gyakran a víz és az égbolt jut eszünkbe. A sötétebb tónusai a bölcsességet szimbolizálják. A tisztasággal is azonosítják, emellett jól mutat a zöld mellett.

Zöld

A zöld színt a természettel és a pénzzel is azonosítják. Nyugalmat áraszt, emiatt gyakran kórházakban is használják. Azoknak a cégeknek, akiknek a foglalkozásuk erősen kötődik az egészségmegőrzéshez, ajánlott az üzleti weboldalon is zöld árnyalatokat használni.

Narancssárga

A nagylelkűség színe, figyelemfelkeltésre szintén alkalmas, emiatt a játékipar előszeretettel használja a fiatalok elérésére. Melegséget sugároz, szívesen használják csomagolásokon és az online térben egyaránt.

Lila

A kozmetikai termékek gyakran használják a lila színt, ezenkívül a gazdagsággal és a sikerrel hozzák összefüggésbe. A művészet és a kreativitás színe is, azonban erőteljes jellege miatt a weben ritkábban használják.

Fekete

A fekete szín maga az elegancia. Gyakran kombinálják más színekkel, ugyanis több különböző hatás érhető el vele. Erőt és tiszteletet sugároz. Fehérrel kombinálva egy klasszikus, letisztult hatást érhetünk el.

Fehér

A fehér a tökéletesség jelképe, a pozitivitást és luxust társítjuk hozzá. Elegáns szín, amely az egészséget és tisztaságot is jelképezi. Jól kombinálható az arannyal, és az ezüsttel. A hi-tech ipar szereti kihasználni a vele elérhető letisztult és minimalista stílust.

Szürke

A kompromisszum megtestesítője a szürke. A fekete és fehér közötti átmenet jelenti a komolyságot, az állandóságot, olykor a semlegességet. Több árnyalata is kiválóan mutat a cégek weboldalán.

Helyezd előtérbe a vásárlók személyiségét!

Érdemes elgondolkodni azon, hogy a vásárlóidnak melyik szín tetszik jobban, és melyek azok, amelyek befolyásolják őket. Derítsd ki, hogy az ügyfeleid milyen személyiségűek, és ez alapján válassz!

 

SOCIAL MEDIA