A 2012-ben bemutatott közel 3500 új fogyasztói termék közül csupán tizennégynek sikerült az első évben elérnie és a másodikban is megtartania a minimum 50 millió dolláros értékesítési bevételt.
Rob Wengel, a Nielsen észak-amerikai innovációért felelős igazgatója elmondta, hogy 2008 óta csaknem 17 ezer új termék jelent meg a piacon, amelyből mindössze hatvankettőnek sikerült elérnie ilyen nagyságrendű eredményt. Mivel a sikert ilyen nehezen adják, a Nielsen nagyra értékeli, sőt megjutalmazza a befutott innovációk készítőit, valamint esettanulmányt is készít róluk.
Az egyik nyertes a Sargento Foods által 2012-ben bevezetett Ultra Thin szeletelt sajt, amely a piacra dobás utáni második évben megduplázta eladásait. A Nielsen azonban felhívja a figyelmet arra, hogy nem mindig egyértelműen világos, mi az innováció. A Sargento a fogyasztók megkérdezésével felismerte, hogy a mérsékeltebb húsfogyasztásra és kalóriabevitelre törekvők számára kiváló megoldás lesz, ha vékonyabbra szeletelik a hagyományos sajtjaikat. Egy másik nyertes a Mondelez belVita reggeli keksze, amely újraértelmezte az édes harapnivaló fogalmát. Sikeréhez nagyban hozzájárult a közösségi média használata és a termékminták osztogatása. Az Anheuser-Busch – japán versenytársától, a Kiritől vett ötlet alapján elkészített – Bud Light Lime-A-Rita és Straw-Ber-Rita fantázianevű, sör alapú és jéggel keverve fogyasztandó ízesített alkoholos italai szintén hatalmas sikert arattak a vásárlók körében – írja a The New York Times.
A hírt a Médianéző nemzetközi sajtófigyelő szolgáltatásának köszönhetjük.