Mai vendégem Gandera Balázs, aki a Műegyetemen diplomázott elektronikai mérnökként, majd tanult a Harvard Business Schoolon és a CEU-n is. Jelenleg az INTREN ügyvezetője.
Beszélgetésünk apropója az a téma, amelyet a szeptemberi Mesterséges intelligencia konferenciánk kerekasztal-beszélgetésében körüljártunk: hogyan alakítják át az AI megoldások az üzleti tevekénységet?
Mindenekelőtt: AZ AI csak egy újabb hype, mint nemrég a Metaverzum, a kriptovaluták, az NFT, vagy valódi változást jelent? Hogy áll Magyarország a digitális fejlesztések szempontjából? Mi legyen a benchmark, hol a helyünk a szomszédokhoz képest?
Az AI előretörése a marketingben azt okozza, hogy minél jobb adatokkal tudod „etetni” az algoritmusokat, annál jobban marketingelsz. Hogy bánnak a magyar cégek a saját (úgy nevezett 1st party) adatvagyonukkal?
Mekkora invesztícióra van szükség, ha valóban hatékony AI/ML alapú megoldásokat akarunk használni? Megvehetjük azt, ami pár éve csak az Amazonnak meg az Ebaynek volt elérhető? Éles a verseny, és könnyű lemaradni. Tudunk más kárán tanulni?
Végül kitérünk arra is, milyen változások jöhetnek a közeljövőben. Merre tart a szabályozás, a fejlesztések?
Hangoljatok este 8-kor a Jazzy rádióra!
A műsor online is hallgatható a jazzy.hu oldalon. A korábbi adások podcast formában meghallgathatóak a Márkamonitoron.