A technikai alapok rendbetétele, a tartalom fejlesztése és a reszponzív design a legfontosabb feladatok.
A Google április 21-én életbe lépő algoritmus-frissítése a mobileszközökön történő megfelelő megjelenítést kiemelt szempontként kezeli; a nem optimalizált weboldalak így hátrébb sorolódnak a találatok között. Ebben a tekintetben a reszponzív weboldalak lehetnek a legsikeresebbek.
A változásokat bejelentő blogposztban az előnyben részesített, illetve a hátrasorolt tartalomtípusokra is hozott példákat a Google. A legfontosabb, hogy a felhasználó, és ne a keresőmotorok szempontjai lebegjenek a szemünk előtt – mondta Britt Soeder, az iProspect digitális ügynökség saját médiáért felelős vezetője. A fizetett linkek helyett az organikus építkezés élvez előnyt, de a visszahivatkozások kora sem ért még véget. Ideális „kulcsszósűrűség” viszont nem létezik, ez csupán egy mítosz.
A szakember kifejtette: a márkáknak azt is figyelembe kell venniük, hogy a keresést mobileszközön futtató felhasználóknak a találatok olvasgatására sem lesz sok ideje, ezért érdemes már az első bekezdésben megosztani minden fontos információt.
(Forrás: WARC)