A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett. A vegán étrend kipróbálására buzdító egy hónapos kihívás ugyanis egybevág az áruházlánc céljaival, az egészségtudatos és fenntartható táplálkozás ösztönzésével. A Lidl ennek érdekében folyamatosan bővíti a saját márkás vegán termékeinek kínálatát, és törekszik arra, hogy hasonló áron kínálja azokat, mint az állati eredetű termékeket. Sőt, az áruházlánc januárban még ezen felül is számos extra kedvezményt nyújt a növényi alapú termékek költséghatékony kipróbálásához.
A Lidl hetente legalább 150-féle friss zöldség- és gyümölcsválasztékkal segíti vásárlóit az egészséges táplálkozásban. Az áruházlánc még 2020-ban indította el saját vegán márkáját, a Vemondót azzal a céllal, hogy szélesebb alternatívát kínáljon a vegán, vegetáriánus és a növényi termékeket előnyben részesítő vásárlók számára. Mivel hazánkban is egyre nagyobb kereslet mutatkozik a vegán termékek iránt, ezért az áruházlánc széles választékot nyújt a növényi alapú termékekből: a saját márkás Vemondo vegán és vegetáriánus termékcsaládjában több mint 60 állandó és időszakosan elérhető termék érhető el. Az áruházlánc egy évvel ezelőtt, 2024 januárjában pedig megkezdte ezen termékek árának csökkentését, hogy a vásárlók hasonlóan kedvező áron vehessék meg azokat, mint az állati eredetű termékeket.
Az áruházlánc az egészségtudatos táplálkozás ösztönzése érdekében támogatja a Veganuár™ 2025 kihívást, és a program kiemelt élelmiszerlánc partnere lett. A VeganuárTM célja, hogy ösztönözze a növényi alapú ételek fogyasztását, azok az egészségre gyakorolt pozitív hatása, valamint a környezeti terhelés csökkentése okán. A Lidl a VeganuárTM ideje alatt további akciókkal is segíti a növényi alapú termékek költséghatékony kipróbálását, így a Lidl Plus alkalmazáson további kedvezményes kuponok is várják a vásárlókat a vegán termékekre vonatkozóan. Sőt, a hónap során hetente kettő, vegán termékekre szóló kupont kapnak azok a vásárlók, akik megjelölik az alkalmazásban, hogy érdeklik őket a vegán termékek.
A tudományos felmérések szerint ugyanis a növényi alapú fehérjeforrások általában kevésbé termőföld- és vízigényesek, emellett alacsonyabb ÜHG-kibocsátást okoznak, ami összességében kisebb környezeti hatást eredményez az állattenyésztéshez képest. 100 gramm állati fehérje előállításához például hat-hétszer több mezőgazdasági területre van szükség, mint 100 gramm szójafehérje előállításához.
„Termékeinken keresztül hatással vagyunk vásárlóink étkezési szokásaira, ami kihat az éghajlatra, a biológiai sokféleségre és az emberek egészségére egyaránt. Ennek érdekében bővítjük az egészségtudatos táplálkozásba jól beilleszthető saját márkás élelmiszerek választékát, így a növényi alapú termékek kínálatának bővítése mellett arra is törekszünk, hogy termékeink kevesebb aromát, tartósítószert, színezéket, sót, cukrot és adalékanyagot tartalmazzanak” – hangsúlyozta ki Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. „A januári VeganuárTM jó ösztönző lehet arra, hogy év elején, amikor fogékonyabbak vagyunk az új dolgokra, kipróbáljuk és növeljük étrendünkben a saját egészségünk és a bolygónk szempontjából is kedvezőbb növényi ételek arányát, fontos azonban kiemelni, hogy a Lidl-ben a vegán és vegetáriánus étrendet követők nemcsak januárban, hanem egész évben megtalálják a számukra megfelelő termékeket.”