Ez a mérföldkő a modell nyugat-európai bemutatása után öt évvel, míg összesen harminchárom évvel azután jött el, hogy az ES 250 és az LS 400 szedán közösen útjára indították a Lexus márkát, kezdetben kizárólag az Egyesült Államokban.
Az ES jelenleg minden idők második legkelendőbb Lexusa az RX crossover mögött, amely eddig 3,6 milliós eladással büszkélkedhet világszerte. Az ES a Lexus második legnépszerűbb modellje volt a 2022-es naptári évben is, hiszen 167.628 darabot adtak el belőle világszerte, míg az RX-ből 178.234 példány talált gazdára. Abból a hét alkalomból, amikor az adott éves ES eladások meghaladták a százezer darabot, négy is 2019 és 2022 közötti időszakban volt.
Európában az ES a negyedik helyen végzett a Lexus 2022-es eladási listáján (4.895 darab), és nagyon fontos modell volt a flottaszektorban, hiszen rendkívül kedvelt választásnak számít a környezettudatos felsővezetők körében. Továbbra is ez a Lexus legkelendőbb szedánja a régióban, az egyébként az RX, NX és UX crossoverek által dominált palettán.
A jelenlegi generációs ES a Lexus elismert Global Architecture – K (GA-K) platformjára épül, amely lehetőséget adott a tervezőknek, hogy „provokatív eleganciával” fedezzék fel a szedánok tervezésének határait. A hosszú tengelytáv lehetővé tette, hogy a kerekeket az autó sarkaihoz közel tolják, így szélesebb első és hátsó nyomtávot tudtak elérni, míg a platform sajátosságai alacsony motorháztetőt és látványos kupé tetővonalat tesznek lehetővé.
Az ES 2018 óta kapható a nyugat- és közép-európai piacokon ES 300h néven, kifinomult és hatékony negyedik generációs öntöltő Lexus Hybrid Drive rendszerrel. Más globális piacokon az ES különféle benzinmotorokkal is elérhető, mint például az ES 200, ES 250 és ES 350.