A zsűri és a szerkesztőség véleménye alapján a Sziget, a Prezi és a BP Clothing került a dobogóra.
Októberi számában a legmenőbb hazai márkák listázásáravállalkozott a Forbes magazin. Magyarnak a Magyarországon, magyar cégekben fogant márkákat tekintették: az nem volt kizáró ok, ha születése után egy adott márka egy ponton külföldi kézbe került, de az igen, ha eleve egy multi hozta létre, még ha kizárólag a magyar piacra szánták is. Csak fogyasztói márkákat vizsgáltak, a B2B, valamint a médiamárkákat szerkesztőségi döntéssel kizárták.
A Forbes első Legmenőbb Magyar Márkák listája bevallottan szubjektív, a szerkesztőség által felkért, a márkák világában otthonosan mozgó szakemberek és a szerkesztőség véleményét tükrözi. A zsűri tagjai voltak: Baráth Péter, a Vodafone Magyarországmarketingkommunikációs igazgatója, Böszörményi-Nagy Gergely, a Design Terminálvezetője, Csókay Gergely, a 4Bro társalapítója, Nagy Bálint, az IBS Marketingtanszékének vezetője és Román Balázs, a Kreatív marketingkommunikációs szaklap főszerkesztője.
A lista összeállításához ajánlásokat gyűjtöttek szerkesztőségen belülről, a zsűritől, más szakmabeliektől és a Facebook népétől. Az így összegyűlt márkákat elsősorban ismertség alapján szűrték, majd három szempont – eredetiség, elérés és menőfaktor – szerint pontozták. A három szempont egyenlő ranggal számított, és a zsűri és a szerkesztőség ítéletét 1:1 arányban súlyozták.
A lista első helyén a Sziget végzett, amely a Forbes szerint évtizedes történelemmel rendelkezik, mégis képes meg-megújulni. Sőt, mára Magyarország szociokulturális életének szerves része lett. Az állandó megújulásban – ahogy Gerendai Károly, a vállalat alapító-ügyvezetője a lapnak adott interjúban fogalmaz – szerint segíti őket, hogy ma már sokkal könnyebb lemérni az igényeket, a technológiai fejlődés számos pozitív változást hozott.
Sokan beszélnek róla, azonban Magyarországon nem használják sokan, mégis, a világsiker jó helyezést hozott a Prezinek. A San Franciscóban is irodát működtető magyar cég ezüstérmes lett a Forbes listáján.
Harmadik helyen végzett a BP Clothing/BDPST, amely a budapesti lokálpatriotizmusra építve hozta létre trendi ruhamárkáját.
Negyedik helyre egy újabb IT-cég, a USTREAM, ötödik helyre a saját tejivót fejlesztett Cserpes Sajtműhely futott be, ezzel megelőzve a régió vezető fapados légitársaságát, a magyar alapítású WizzAirt, amely hatodik lett.
A listára egyaránt felkerültek kulturális márkák, mint a Művészetek Palotája (7.) és a Budapesti Fesztiválzenekar (8.) és több évtizedes múltra visszatekintő retromárkák, mint a Pöttyös (Túró Rudi) és a megújult Csepel Royal.
A Forbes legfrissebb száma szerdától kapható, a lapárbevétel 10 százalékát a menekülteket támogató civil szervezeteknek ajánlja fel a kiadó.