A Facebook és a Dunnhumby együttműködése révén a márkák közösségimédia-költéseinek hatékonysága követhetőbbé válik.
A vásárlásokat monitorozó Dunnhumby 17 millió Egyesült Királyságbeli fogyasztóról szóló adatainak és a Facebook havi 37 millió látogatójának összekapcsolásával a különböző kreatív megoldások és hirdetési gyakoriságok tesztelése egyszerűvé válik: a felhasználók egyik csoportjának megjelenítik a kérdéses hirdetéseket, míg a kontrollcsoportnak nem. Feltételezve, hogy az egyéb tényezőkben nincs eltérés (bár szakemberek szerint ez nem feltétlenül biztosított), a közösségimédia-kampányok hatása közvetlenül kimutathatóvá válik.
Az FMCG-márkákkal folytatott tesztek eredményeiről a Dunnhumby azt közölte, hogy az egyik hirdető hat különböző kreatívot tesztelt, melyek közül a legjobb 10%-os emelkedést eredményezett az értékesítésben, míg egy másik esetben a gyakoriság módosításával értek el 6-7%-kal jobb eredményt.
Bonnie Boodram, a Leo Burnett/Arc London e-kereskedelmi vezetője felhívta a figyelmet, hogy a vásárlási szokások és az adatok köre ennél sokkal összetettebb, de bizakodó annak kapcsán, hogy a fejlesztéssel jobban megérthetővé válik az on- és offline fogyasztói viselkedés.
(Forrás: Warc, fotó: Dunnhumby Facebook oldala)