A megújult Effie-versenyen – a Platinával együtt – összesen 36 díjat adtak át a szervező szakmai szövetségek elnökei és az Effie támogatói.
A 7 Arany, 14 Ezüst és 14 Bronz Effie-t azok a 2016.01.01. és 2017.08.31. között Magyarországon futott kampányok kapták, amelyek a kiírás szerint igazolhatóan sikeresek, hatékonyak voltak, a kétfordulós, közel 100 fős zsűrizésen pályaművükre a legtöbb pontot kapták. A végső pontszám kialakulásánál a kihívásra, az ötletre, a kreatívra adott pontok 23,3%-23,3%-23,3%-os súllyal, az eredmény bemutatására adott pontok 30% -os súllyal számítottak, ezzel is aláhúzva: az Effie nem kreatív verseny, s mint ilyen, egyedülinek számít a nemzetközi porondon. A hatékonyság Oscar-díjának is nevezett, a világ több mint 40 országában jelen lévő Effie 16. hazai megmérettetésén a Platina Effie-t az Üzleti kommunikáció (b2b) kategória döntőbe jutott és arany Effie-t nyert pályaműve kapta. A rangos elismerést a K&H: üzletet ide! kampányért adták át a K&H Banknak és az OMD Hungary-nek.
Az idei legeredményesebb pályázók:
- ACG
- OMD Hungary
- Isobar
- DDB Sofia
- Y&R Budapest
- Uniomedia
- PHD Hungary
- Human Dialog
- Mediacom
- Artisan Marketing
- Café Communications
- Publicis One/Zenith
- Mátai&Végh
- HPS Experience
További díjazott társügynökségek: MEC Hungary, Mindshare, Starcom, MMS Communications, MediaCom, Publicis One/Publicis, Havas Media, Core Digital, Mito, Intren, METs Hungary, Doupla, Bold Ideas, CYD Films, Progressive, VIPR, Be Social, Peak Film, Webdream
A Gálán a legsikeresebb hirdetők: K&H Bank (platina), Heineken Hungária, Magyar Telekom, Telenor, Lidl, Sió-Eckes, Sanofi, GlaxoSmithKline
Az Effie-n díjat kapott alkotások részletes listája mellékelten letölthető: