Több mint 128 ország játékgyártói és kereskedői találkoztak február 1. és 5. között a világ legnagyobb játékkiállításán, a Nürnbergi Nemzetközi Játékvásáron (Spielwarenmesse). A Mattel, a Barbie megalkotója beszámolt az eseményről.
Nürnberg a játékkészítés történelmi központja, ahol hatszáz éve őrzik a mesterség hagyományait: óriási játékmúzeumában például az első Barbiek, Matchboxok, Game Boyok mellett a gyerekek dédnagymamáik felújított játékait is kipróbálhatják. A Spielwarenmesset, a játékipar legmeghatározóbb kiállítását 1950 óta rendezik meg a városban és annyian kíváncsiak rá, hogy reggelente lépni sem lehet a nürnbergi metrón a vásárra igyekvőktől. A legtöbb pavilonba – köztük a Mattel standjára – ezért kizárólag meghívással, szigorú biztonsági intézkedések mellett, titoktartási nyilatkozat aláírása után lehet belépni.
Az idei esemény különlegessége a fizikai és a digitális világban létező játékok sajátos összeolvadása volt. A gyerekek valódi gesztusokkal és élőbeszéddel taníthatják mozogni és beszélni kedvenc robotjukat; a metaverzumban folytathatják a tudományos kísérletet, amelyet a valóságban kezdtek el; a matricagyűjteményük megelevenedik, ha mobiltelefonjukon keresztül nézik azt; a limitált szériás játékokhoz pedig NFT-k vásárlásával juthatnak hozzá – mint például a Hot Wheels játékautók gyűjtői példányai esetében.
Külön szekciót képviseltek a múlt és jelen kultuszfilmjeihez kapcsolódó játékok. A Mattel kiállítása idén úgy indult, hogy az érkezők már a bejáratnál beülhettek Barbie rózsaszín kabriójába, amely az élőszereplős Barbie film első kiszivárgott képéről lehet ismerős. Emellett bemutatkoztak az újraalkotott Disney Hercegnők és Jégvarázs babák, amelyek licence-e a Hasbrótól érkezett vissza a Mattelhez. A kollekcióban a hercegnők legjobb barátai, kastélyai, sőt még járművei is elérhetők, hogy a gyerekek újrajátszhassák kedvenc meséiket.
Fotó: Lorenzo Herrera/unsplash.com