Az utazók szeszesital-vásárlásainak listáját továbbra is a whiskeymárka vezeti, a 2013. évi 4,5 százalékos csökkenés ellenére.
Az utazók által vámmentes boltokban megvásárolt tömény szeszes italok mennyisége 2013-ban 1,4 százalékos növekedéssel elérte a 21,6 millió kilencliteres kartont. A teljes volumen 85 százalékát a top 100 márka adta – írja az IWSR közleménye.
A Diageo forgalmazta Johnnie Walker 2,2 millió kartonos eladásával toronymagasan vezet a második helyezett Absolut (0,9 millió karton) előtt. Mindkét márka forgalma csökkent 2013-ban, a Johnnie-é az ázsiai-csendes-óceáni piacokon, az Absoluté viszont elsősorban az amerikai kontinensen.
A 10 legnagyobb márka közül a legjelentősebb növekedést a Jack Daniel’s mutatta fel, ezzel át is vette a harmadik helyet a Chivas Regaltól. A második legnagyobb nyertes a Finlandia, amely 14 százalékos erősödéssel átütötte a 400 ezer kartonos határt. Ezzel bekerült a top 10-be, kiszorítva onnan a 7,3 százalékos csökkenést elszenvedő Courvoisier-t.
A Johnnie Walker az Interbrand 2014-es Best Global Brands százas listájára is felkerült, 4,8 milliárd dolláros becsült értékkel.
(Fotó: Diageo)