A home staging nem csak esztétikai fejlesztés, hanem hatékony eszköz az ingatlaneladásban

Hírek

A home staging során a lakást szakértő kezekbe helyezik, akik az ingatlan jellegét, méretét és potenciális vásárlói rétegeit figyelembe véve alakítják át a tér belső kialakítását és dekorációját. A cél az, hogy a lakás a legjobb arculatot nyújtsa, és emellett előtérbe helyezze annak erényeit.

 

„A home staging valóban különleges varázst képes csempészni az ingatlaneladás folyamatába” – mondja Ben-Ezra Orran, a Central Home szakértője. A lényege az, hogy az ingatlant a potenciális vásárlók számára minél vonzóbbá és áttekinthetőbbé tesszük. Ezzel segítünk a leendő vevőknek elképzelni magukat az adott térben, és könnyebben azonosítani a benne rejlő lehetőségeket.”

A szakértő szerint a home staging fő előnye, hogy leküzdheti az üres lakás hidegségét és élettelen atmoszféráját. „Az üres terek sokakban kétségeket kelthetnek az ingatlan értékét és lehetőségeit illetően” – magyarázza. „A home staging által ezek a területek otthonosabbá és meghitté válhatnak, amelyek már a bemutatótól kezdve szárnyalásra késztethetik a vásárlók képzeletét.”

Mint minden befektetés, a home staging is képes megtérülni. Ben-Ezra Orran tapasztalatai azt mutatják, hogy azok a lakások, amelyeket home staginggel láttak el, gyakran rövidebb idő alatt találtak gazdára, és magasabb áron keltek el.

„Az ingatlaneladás folyamata sokszor kihívásokkal és bizonytalansággal teli lehet” – folytatja a szakértő. „A legtöbb esetben az eladók hirtelen úgy találják magukat, hogy az ingatlan már a hirdetési oldalakon is szerepel, a piacra való felkészülés nélkül. Ilyenkor az ingatlanszakértők sem tudják garantálni, hogy az ingatlan kitűnik az alternatívák közül, és a legjobb ajánlatot hozza majd. Itt jön képbe a home staging, melynek jól sikerült alkalmazása akár már a lakásbemutatás után gyors vételi szándéknyilatkozathoz vezethet.”

A home staging, mint marketingeszköz különösen a 2023 első félévében tapasztalt csökkenő kereslet idején bizonyulhat hatékonynak. A piacon kevesebb aktív vevő tevékenykedik, így a jól marketingelt ingatlanok előnyben részesülnek. A szakértő szerint két fő dinamika alakítja jelenleg az ingatlanpiacot. Az egyik az értékesítési idő csökkenése, ami azt jelenti, hogy egy megfelelően reprezentált, jó ár-értékű lakásra gyorsan lecsapnak az érdeklődők. A másik a kereslet csökkenése ellenére is erős alkupozícióból közelítő vevők tendenciája.

A home office munkavégzés terjedésével a dolgozóhelyiség kialakítása is fontos szerepet kapott. A koronavírus után átalakult munkakörülmények miatt sok érdeklődőt vonzhat egy jól kialakított otthoni iroda, ez is vonzó szempont lehet a vevők számára, ez mutatja, hogy a home stagingnek a változó piaci igényekhez is alkalmazkodnia kell.

Ben-Ezra Orran szavaival: „Az ingatlanpiac változik, de a home staging segítségével mindig a legjobbat hozhatjuk ki az eladásból. Egy jól sikerült lakásbemutatás különbséget tehet, és segíthet az ingatlannak kitűnni a versenyből, akár a legnehezebb piaci időszakokban is.”

 

SOCIAL MEDIA