A hidrogéntechnológia alkalmazását támogatja a Toyota

Hírek

A fenntartható, alacsony szénkibocsátású társadalom megvalósítása céljával a helyi közösségekkel együttműködve mérlegeli a Toyota a vasút és az autók közötti hidrogénalapú mobilitási partnerség lehetőségét.

Toyota Honsha üzem

A jövő abszolút zöld hajtása, a melléktermékként tiszta vizet kibocsátó hidrogénüzemanyag-cellás technológia vezető fejlesztőjének számító és versenytársaival számos ezzel kapcsolatos szabadalmat ingyenesen megosztó Toyota és az East Japan Railway Company (JR East) megállapodást írt alá egy átfogó üzleti partnerségre vonatkozóan a vasutak és autók közötti, hidrogénalapú mobilitási együttműködés tárgyában. A partnerség célja a fenntartható, alacsony szénkibocsátású társadalom megvalósítása, válaszként a globális felmelegedésre és az energiatermelés diverzifikációjára.

A megállapodás a Toyota és a JR East közös szándékán alapul abból a célból, hogy összekapcsolják az autókat és a vasutakat (a szárazföldi közlekedés két alapvető eszközét), egyesítsék menedzsment-erőforrásaikat és felgyorsítsák az alacsony szénkibocsátású társadalom felé vezető lépéseket a hidrogént hasznosító kezdeményezések előmozdítása révén.

A Toyota olyan üzemanyagcellás járműveket (FCEV) és buszokat (FC Bus) készített, amelyekben a vállalat által fejlesztett üzemanyagcellás technológiákat (FC) alkalmazzák. A Toyota elegendő tapasztalattal rendelkezik a hidrogén-infrastruktúra kialakításának támogatása terén, beleértve a hidrogéntöltő állomásokat.

A JR East pedig birtokában van a megfelelő technológiáknak, tudásnak és rendelkezik menedzsment-erőforrásokkal is mind a vasút-üzemeltetés, mind az állomások, illetve azok környezetének kialakítása terén. A két vállalat szándéka erősségeik ötvözése, s ezért jelenleg részletes egyeztetéseket folytatnak számos, a hidrogén alkalmazásához kapcsolódó területen. Ezek közé tartozik a hidrogéntöltő állomások létesítése a JR East tulajdonában álló ingatlanokon, üzemanyagcellás járművek és buszok alkalmazása helyi közlekedési eszközként és az üzemanyagcellás technológia alkalmazása vasúti kocsikban.

Emellett a Toyota és a JR East szeretnék garantálni, hogy a két vállalat közti együttműködés olyan kezdeményezéseket eredményez majd, amelyek teljes mértékben integrálódnak a helyi közösségek életébe. Ennek érdekében a két vállalat szándéka, hogy bevonják az együttműködésbe a helyi önkormányzatokat, vállalkozásokat, lakosokat és más szereplőket is.

Az a céljuk, hogy olyan hidrogénellátási-láncot hozzanak létre, ami hozzájárul a regionális növekedéshez és fejlődéshez.

A két japán vállalat jövőbeni célja:

– Együttműködni a helyi önkormányzatokkal, vállalkozásokkal, lakosokkal és más szereplőkkel.

– Létrehozni a vasútállomásokat hasznosító hidrogénellátási láncot.

– Alacsony szénkibocsátású kezdeményezések révén hozzájárulni a regionális fejlődéshez.

– Hidrogéntöltő állomásokat létesíteni, számukat növelni, előmozdítani a hidrogénenergia széles körű alkalmazását a JR East Shinagawa Fejlesztési Projektjének keretében.

– Üzemanyagcellás járműveket és buszokat alkalmazni a vasúthoz kapcsolódó regionális közlekedési hálózatokban.

–  Hasznosítani a JR East tulajdonában álló ingatlanokat a hidrogéntöltő állomások létesítéséhez és elterjesztéséhez Kelet-Japánban.

– Üzemanyagcellás technológiákat alkalmazni a vasúti kocsikban.

– Technológiai kutatásokat végezni a nagy mennyiségű hidrogént szállító, mozgó járművek biztonságával kapcsolatban.

– Az üzemanyagcellás technológiák vasúti szerelvényekben történő alkalmazásához kapcsolódó különféle fejlesztések és megoldások.

SOCIAL MEDIA