Bár a marketingvezetők nagy többsége szerint a tiszta pozicionálás kiemelten fontos a digitális stratégia sikere szempontjából is, a gyakorlatban az újdonságok mégis elvonják erről a figyelmet.
David Taylor, a the brandgym marketingcoach-hálózat alapítója több mint száz marketingigazgató megkérdezése alapján jutott erre a megállapításra. Végeredményben pedig a túlzottan fragmentált üzenetek hatására hosszabb távon sérülhet a márkaérték.
Taylor véleménye szerint a digitális korban nem szükséges az alapoktól újraalkotni a márkastratégiát, inkább csak „újraindításra” van szükség. Ehhez három kulcstényezőt azonosított. A márkáknak jobban meg kell érteniük a fogyasztóikat: az egyszerű pozicionáláson túl a márkának az életükben és a kultúrában játszott szerepét is mélyebben fel kell tárniuk. Ennek a szerepnek a tükrében ki kell jelölni a márka tágabb értelemben vett célját, ez azonban nem lehet annyira elemelkedett, hogy a márka elveszítse a kapcsolatot a valósággal. Harmadsorban pedig a pozicionálás eredményeit az eddigieknél egyszerűbb és grafikus formában is be kell mutatni, hogy kellően inspiráló kiindulópontul szolgálhasson a kreatív briefekben. Erre példaként a Maersk Line-t hozta fel, amelynek egységes „Your Promise. Delivered” márkaüzenetét a különböző érintkezési pontokon, közösségimédia-csatornákon sikeresen keltették életre, és ez a versenytársaknál hatékonyabban termelte a leadeket.
(Forrás: Market Leader/Warc, Maersk)