Bevásárlóközpontok újgenerációs stratégiával

Hírek

A két budapesti és négy vidéki bevásárlóközpontot irányító Klépierre Magyarország újszerű stratégiájának köszönhetően várakozáson felüli eredményekkel zárta a 2016-os évet. A vállalat nemcsak a bérlői mix és a szolgáltatások kialakításánál, hanem a kommunikáció tervezésénél is az Y és Z generáció minél magasabb elérését helyezte a középpontba.

Új, a fiataloknak szóló márkák a portfolióban

Már a 2015-ös év végén megkezdődött a bérlői-mix újrapozícionálása, amikor a lengyel LPP-vel való sikeres szerződéskötésnek köszönhetően négy új márka, a Sinsay, a Mohito, a House és a Cropp nyitott üzletet a Corvin Plazában, valamint a Reserved is megújította, illetve jelentősen ki is bővítette az üzletterét és kínálatát, a Corvin, a Duna és a Miskolc Plazában egyaránt. A 2016-os év egyik legnagyobb eseménye a Corvin életében, hogy a Decathlon december 3-án megnyitotta második, belvárosi koncepciója alapján kialakított üzletét, amely közel 2000 m2-en várja a sportszerek iránt érdeklődőket. A Győr Plazában több mint 1000 m2-es Casino nyitotta meg kapuit a szerencsejáték kedvelői előtt 2016-ban. A bérlői mix kialakításánal a fő szempontok, hogy a legifjabb, néhány éven belül jelentős vásárlóerőt képező fiatalok is megtalálják az igényüknek megfelelő termékeket, valamint olyan kínálat is megjelenjen a belvárosi és akár vidéki egységekben is, melyek korábban csak az agglomerációban, illetve külső kerületekben, voltak elérhetőek.

Erőteljesebb online jelenlét

Az új termékkínálat bemutatásához és az új generációk megszólításához szükség volt a kommunikációs eszközök kiterjesztésére is. A 2016-ra teljesen újragondolt kommunikációs mixben lényegesen nagyobb hangsúlyt kapott az online kommunikáció, amelyen belül számos új eszköz kapott helyet. Ennek köszönhetően nem csak a plázákba látogatók száma tudott növekedést produkálni, hanem a bevásárlóközpontok weboldalain és közösségi oldalain is jelentősen megnőtt az érdeklődők száma. Mind a Corvin, mind a Duna Plaza weboldalán közel 15 százalékos növekedés látható a látogatók számában az egy évvel korábbi eredményekhez képest, az oldalon végzett munkamenetekben pedig több mint 20 százalékos a bővülés. A megújult stratégiának köszönhetően a Corvin Plaza esetében 36 százalékkal, a Duna Plaza esetében pedig 21 százalékkal növekedett az organikusan az oldalra látogatók száma, de a vidéki bevásárlóközpontok is hasonló növekedés tapasztalható.

„A bevásárlóközpontokban és a weboldalakon tapasztalt látogatószám növekedés egyaránt azt mutatja, hogy 2015 év végén jól jelöltük ki az új irányokat. A 2017-es évben is természetesen ugyanezt a lendületet szeretnénk tartani” – mondta el Polgári Noémi, országos marketing vezető.

Meggyőző eredmények

A fent bemutatott megújulásnak köszönhetően a hat bevásárlóközpont – a 2016 áprilisig tartó vasárnapi zárva tartás ellenére is – látogatószám növekedést tudott produkálni a 2015-ös év hasonló időszakához viszonyítva. A plázák üzletkihasználtságát tekintve is jelentős növekedés látható: az üres területek m2-e közel egyharmadával csökkent, és összesen több mint 5000 m2 új területet adtak bérbe 2016-ban a Klépierrebevásárlóközpontokban. A bérlői forgalom összességében 12 százalékkal növekedett, az egy évvel korábban is bérlői státuszban lévő üzletekre szűkítve pedig 7 százalékos a növekmény az előző év ugyanezen időszakával összehasonlítva.

SOCIAL MEDIA