A DHL érzelmeket vinne a márkájába

Hírek

A rögbi-világbajnokságot használják arra, hogy fogyasztó-irányultságukat is megmutassák.

Deutsche Post tulajdonában álló DHL nevét sokan ismerik, de alapvetően egy funkcionális, B2B-fókuszú márkának tekintik. Fiona Taag, a cég globális szponzorációs menedzsere szerint viszont egyre erősebb a fogyasztói irányultságuk, különösen az e-kereskedelem fejlődése keltette szállítási igények kapcsán.

Ezt házon belül érzékelik, viszont kifelé még kevésbé mutatják. A Rögbi Világbajnokságtámogatójaként – a HeinekenLand RoverEmiratesMasterCard és a Société Generaletársaságában – gyakorlatias és érzelmi húrokat is pengetnek. A vállalat szállítja a csapatok felszereléseit a stadionok között, de a 42 résztvevő nemzetből egy-egy gyermek utazását is támogatják, akik a labdákat hozzák a meccsekre. A digitális és közösségi médiában egy ismert, de személyazonosságát fel nem fedő játékos DHL Tackleman néven kommentel és blogol majd az eseményekről.

A szponzoráció célja hármas: egyrészt a logisztikai műveletek bemutatása, de nem túl „reklámszagú” módon, másrészt a saját dolgozók elköteleződésének növelése, harmadrészt pedig a márka erősítése. Taag elmondása szerint bevételi modelljük különbözik a többi szponzorétól, de azt szeretnék elérni, hogy az embereknek elsőként a DHL jusson eszébe, ha futárcégre lenne szükségük.

A márka egyébként a Manchester Unitedet, a Rolling Stonest és a Cirque du Soleilt is támogatja.

(Forrás: Marketing)

SOCIAL MEDIA