Vertikális portfóliófejlesztésbe kezdett a Coca-Cola HBC Magyarország; a legnagyobb hazai üdítőital-gyártó az összesen 80 milliárd forint értékű snack piacon teszteli legújabb kekszmárkáját. A MyWellness néven futó ízesített zab- és funkcionális kekszek az Auchan Magyarország tizenkilenc hazai áruházában érhetőek el novembertől.
A hazai snack piac legdinamikusabban növekvő szegmense a kekszek piaca, amely értékben a teljes kategória 42 százalékát, volumenben pedig 62 százalékát adja. Évente átlagosan 2,9 kilogramm kekszet fogyasztunk el, egyre nagyobb figyelmet fordítva a szervezet számára fontos tápanyagokban gazdag, vagy épp hozzáadott funkcionalitással rendelkező termékekre.
A Coca-Cola HBC Magyarország elkötelezett amellett, hogy folyamatosan fejlessze 24/7 portfólióját annak érdekében, hogy napszaktól függetlenül minden egyes fogyasztási alkalomra megfelelő terméket kínálhasson. A vállalat több évtizedes tapasztalattal rendelkezik a fogyasztásra kész üdítőitalok, a természetes ásványvizek, a gyümölcslevek, a kávék, valamint a prémium alkohol termékek piacán, ugyanakkor nyitott rá, hogy további, az alapvető üzleti szegmenseitől eltérő élelmiszer kategóriák piacai felé is terjeszkedjen. A snackek fogyasztása szorosan kapcsolódik az üdítőital fogyasztási alkalmakhoz, lehetővé téve a termékkapcsolást ezekben a kategóriákban.
A Coca-Cola HBC Magyarország anyavállalata 2019-ben 260 millió euróért vásárolta meg a Szerbiában piacvezető Bambi céget, amelynek márkái azóta a 29 országban jelenlévő Coca-Cola HBC Csoport teljeskörű portfóliójának részét képezik. A Bambi története 1967-ben kezdődött a szerbiai Pozarevacban, és az azóta eltelt 55 évben generációk kedvenceivé váltak a vállalat által kínált különböző édességek és sós snackek. Magyarország a MyWellness kekszek időszakos bevezetésével csatlakozik a Bambi márkákat forgalmazó országok sorához.
A MyWellness egy innovatív, modern és vonzó márka, amely hasznos, tápláló összetevőket tartalmaz az emberi szervezet számára. A termékek 100%-ban teljes kiőrlésű lisztből készülnek, vitaminokban és rostokban gazdagok, számos ízben elérhetőek, a bevonatokat pedig magas minőségű valódi csokoládé alkotja. A MyWellness kekszek mindegyike vegán termék és kiválóan beilleszthetők a kiegyensúlyozott étrendbe.
Az idén novemberben induló piaci teszt célja a MyWellness márka ismertségének növelése, valamint a termékek kipróbálásának ösztönzése. A teszt időszakban a Coca-Cola HBC Magyarország szeretné még jobban megismerni a snack piacot, az új élelmiszer kategória forgalmazásával járó előnyöket és kihívásokat, illetve azokat a beruházási szükségleteket, amelyek elengedhetetlenek a szegmensben történő tartós jelenléthez.
„Folyamatosan fejlesztjük kínálatunkat és szolgáltatásainkat annak érdekében, hogy a megváltozó fogyasztói igényekre megfelelő választ adhassunk. Azt tapasztaljuk, hogy a snackkelés egyre népszerűbb tevékenység itthon is, a fogyasztók pedig szívesen kombinálják édes vagy sós snackjüket kedvenc italaikkal. Logikus üzleti döntésnek gondoljuk tehát, hogy ezeket az új fogyasztási alkalmakat is kiszolgáljuk, ehhez pedig elengedhetetlen a piac átható ismerete. A jelenlegi piaci teszt kiváló lehetőséget nyújt arra, hogy tapasztalatokat gyűjtsünk annak érdekében, hogy a későbbiekben akár hosszú távon is megvethessük a lábunkat a magyar snack piacon.” – mondta Vajda Márton, a Coca-Cola HBC Magyarország prémium alkoholokért és kávéért felelős portfólió vezetője.