100 százalékban újrahasznosítható papírból készült poharak váltják az egyszerhasználatos műanyagpoharakat a Coca-Cola HBC Magyarország automatáiban

Hírek Kiemelt

Kivonja a hazai piacról egyszerhasználatos műanyagpoharait a Coca-Cola HBC Magyarország. A jellemzően kávé- és egyéb melegital-automatákban használt poharakat teljes egészében újrahasznosítható papírpohárra cseréli a vállalat országszerte mintegy 1000 melegital automatájában. Az átállás fokozatos, a cél, hogy 2022 első felére lezáruljon. A pohárcsere látványos és figyelemfelkeltő lesz, mivel a Coca-Cola HBC Magyarország grafikai pályázatot hirdetett a MOME-val együttműködésben az egyetem hallgatói között. A cél, hogy az új papírpohár olyan külsőt kapjon, amely támogatja a fogyasztói tudatosságot, felhívja a figyelmet a hulladék körforgásban tartásának fontosságára, így ösztönözve a papírpohár újrahasznosítására.

 

A Coca-Cola HBC Magyarország fenntarthatósági törekvéseivel összhangban fokozatosan kivezeti a piacról műanyagpoharait, melyeket jellemzően kávéautomatákban használ a vállalat. A főként munkahelyi környezetben, oktatási intézményekben, nagyáruházak előtereiben, közlekedési csomópontokban és egészségügyi intézményekben jelenlévő automaták a tervek szerint 2022 első félévére kizárólag 100%-ban újrahasznosítható papírból készült pohárban adják majd az italokat a fogyasztóknak. A vállalat ezzel a lépéssel, az éves szinten milliós nagyságrendben felhasznált poharak kiváltásával 25-30 tonnával kevesebb műanyagot használ fel.

„Felelős nagyvállalatként hiszünk abban, hogy minden csomagolásnak van értéke és élete is az elsődleges felhasználást követően. Az elmúlt esztendők innovációs tevékenységének köszönhetően italcsomagolásaink 100 százalékban újrahasznosíthatók. A fenntartható csomagolások minél szélesebb választékában hiszünk: ami közös, hogy minden csomagolásunk, így a melegital automatákban elérhető poharak esetében is fontos a visszagyűjtés és az újrahasznosítás – mondta el a projekt kapcsán Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, a most induló „Az én kávém, a mi bolygónk” elnevezésű pályázat zsűritagja. – Körforgásos víziónkat nem tudjuk egyedül megvalósítani. A körforgásos gazdaság az együttműködésre épül, ahol a fogyasztókkal, döntéshozókkal, iparági és szakmai szervezetekkel közös célért dolgozunk. A körforgásos gazdaság megteremtése olyan többszereplős együttműködést igényel, amelyet mi is ösztönözni próbálunk. Aktív párbeszédre és együttműködésre törekszünk. Ennek a párbeszédnek lehet része a MOME-val közös pályázat, ami felhívja a fogyasztók figyelmét arra, hogy nem mindegy, miből isszák a napi kávéjukat és hogy fontos, hogy a csomagolás a körforgás része maradjon.”

Az új, 100%-ban újrahasznosítható papírból készült poharak bevezetése nemcsak a fizikai környezetünk fenntarthatóságáért tesz, de a vizuális környezetünket is építi, mivel a pohár felülete egyben kommunikációs felület is. Az átállás egy izgalmas, designpályázattal indul.  A Coca-Cola HBC Magyarország a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemet kérte fel együttműködésre a cél megvalósítása érdekében: a MOME hallgatóinak munkái közül kerül majd ki a papírpoharak dizájnja. A pályázatra beérkezett pályaműveket Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője, Horváth Sándor, a Coca-Cola HBC Magyarország At Work vezetője, Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója és Matheidesz Réka, a MOME Pályázati Irodájának vezetője, valamint Gulyás Lídia social media specialista, illusztrátor értékeli majd. A szakmai zsűri választja ki a 10 fős shortlistről a fődíjas és további helyezett alkotásokat. A pályázat összdíjazása bruttó 1,6 millió forint, a nyertes pályázó országszerte 1000 automatában láthatja majd viszont a nyertes terv megvalósulását.

A MOME szívesen vesz részt olyan vállalati vagy márka együttműködésekben, amelyek előremutató innovációs céllal jönnek létre és a magas minőséget, kiválóságot, illetve valamilyen fontos értéket képviselnek. A MOME Média Intézete és a Tervezőgrafika szak szakmai irányítást, tanácsadást és egyetemi mozgósítást vállalt a projektben” – mondta Vargha Balázs, a MOME Média Intézetének igazgatója, a zsűri tagja.

A Coca-Cola nem először mutatja meg, hogy fontosnak tartja csomagolásain keresztül az újrahasznosítás népszerűsítését. Idei Üres palack is érték kampányukban a szelektív hulladékgyűjtés fontosságára hívták fel a figyelmet, illetve üdítőitalaik kupakjain és csomagolásán arra emlékeztetik a fogyasztókat, hogy a Coca-Cola termékek csomagolásai 100%-ban újrahasznosíthatóak, így minden palacknak helye van a körforgásos gazdaságban.

 

SOCIAL MEDIA