Jubileumot ünnepel a Wallis Motor

Hírek

Az AutoWallis Csoporthoz tartozó Wallis Motor idén ünnepli fennállásának harmincadik évfordulóját. A jubileum apropóján a BMW márkanagykövet, Tombor Zoltán készített képsorozatot.

 

A Wallis Motor a 30. jubileuma alkalmából kampányt indított, amelyben Tombor Zoltán fotóművész alkotásai keltenek életre harminc évnyi örökséget, és egyúttal inspirációt adnak a jövőre nézve. A kampány során készült képek hűen tükrözik a Wallis Motor filozófiáját, megörökítve a cég által forgalmazott járműveket és az ezekhez kapcsolódó életstílust. A jubileumi kampány három kiemelt márkanagykövete: Schiffer Miklós stílusszakértő, aki a minőség és elegancia jegyében áll ki; Talmácsi Gábor (a nyitóképen), hazánk egyetlen motorsport világbajnoka, aki a sebesség és teljesítmény szimbóluma; valamint Dukai Regina, vállalkozó és édesanya, aki a MINI praktikumát és modern szellemét képviseli. Ők hárman együtt jelenítik meg a Wallis Motor hagyományait és innovatív jövőképét: egy filmet, amely immár harminc éve forog.

A kezdetek

A 100%-ig magyar tulajdonú Wallis Motor 1994-es megalakulásakor a BMW magyarországi vezérképviseleteként és kizárólagos importőreként kezdte meg tevékenységét. A következő két évben a Rover és Land Rover márkák forgalmazásával bővült a márka-portfolió.

Az ezredfordulóra a Wallis Motor Kft. elindította a Wallis Motor Pest nevű leányvállalatát, amely azzal a céllal jött létre, hogy a növekvő keresletnek és a bővülő termékkínálatnak megfelelően fokozza a cég piaci jelenlétét és ügyfélkiszolgálását. 2000-ben a Wallis 11,2 milliárd forintot meghaladó árbevételt ért el, forgalmának csaknem felét a BMW személyautók eladása tette ki, 590 autót adtak el, ez 16%-kal volt több, mint az azt megelőző évben (1999-ben). A személyautókénál ötször gyorsabban nőtt a BMW motorkerékpárok értékesítése: összesen 124 darab került eladásra.

Új fordulópontot jelentett a vállalat életében a Wallis Motor Duna, amely 2002-ben nyitotta meg kapuit Budapesten, a Könyves Kálmán körúti Bajor Centerben. Az új bemutatóteremben 14 gépkocsi és 6 motorkerékpár fért el kényelmesen, így a szalonban helyet kaptak a BMW és Land Rover márkák mellett az akkor bevezetett MINI és MG modellek is – írják.

2004: a fordulat éve

„2004 meghatározó mérföldkő volt számunkra: ebben az évben léptünk át a BMW magyarországi importőri szerepéből a márka legjelentősebb hazai márkakereskedőjévé. Ez megerősített minket abban, hogy jó úton járunk, és azóta is töretlenül dolgozunk azon, hogy minden körülmények között biztosítsuk ügyfeleink elégedettségét, miközben új szintre emeljük a partnerséget.” – emlékszik vissza Müllner Zsolt, az AutoWallis Group elnöke.

2010-től a vállalat lett a japán ISUZU márka hivatalos forgalmazója is Magyarországon, majd 2013-ban a vállalat portfóliója az olasz Maseratival bővült.

Alig három évvel később Közép-Európa egyik legnagyobb és legmodernebb BMW központját hozta létre a Wallis Motor Pest Kft. a Hungária körút 95. szám alatt. A 10 333 m2-en megvalósult, közel 3 milliárd forintos beruházás első ütemében több mint 5000 m2-es komplexum épült, amelyben a kereskedés energiaszükségletének 30%-át házi naperőművel biztosították, és az elektromos autók töltőit szintén a Wallis csoporthoz tartozó ALTEO zöld energiájával látták el.

2022-ben a Wallis Motor Duna Kft. újabb lépést tett a prémium autópiacon: megnyitotta Budapest első BMW M bemutatótermét. A 200 négyzetméteren kialakított bemutatóterem a BMW M széria egyedülálló sportos jellemzőit és magas teljesítményét hivatott megismertetni a vásárlókkal. Ugyanebben az évben a Wallis Motor Váci úti kereskedésében kibővítette kínálatát a dél-koreai SsangYong márka összes modelljével.

Mátrabérci Sándor, a Wallis Motor ügyvezető igazgatója a következőképpen összegezte az elmúlt három évtizedet: „30 év óriási lépték egy márkakereskedés életében, számtalan történet, kihívás, siker, vagy épp kudarc van a hátunk mögött. Az évek során bármilyen kihívással is kellett szembenéznünk, nemcsak a piaci pozíciónkat sikerült megőriznünk, hanem azokat az alapvető értékeket is, amelyeket anno az 1994-es vezetés meghatározott: köztük az ügyfélközpontúságot és a lehető legmagasabb színvonalú szolgáltatások biztosítását.”

 

SOCIAL MEDIA