A történetmesélés helyett a történetgyártás a menő

Hírek

A márkáknak a fogyasztókkal, és nem a fogyasztókhoz kell beszélniük – hangzott el az Ad Age digitális konferenciáján.

David Berkowitz, az MRY marketingigazgatója szerint a digitális térben a márkák a történetmesélő szemszögéből kommunikálnak a közönségükkel, holott valódi feladatuk a történetgyártás lenne: abban segíteni a fogyasztóikat, hogy a kedvenc márkáikkal közösen történeteket élhessenek meg és ezeket meg is osszák. A márkák a megosztás során az erősítő szerepét tölthetik be, növelve az üzenet elérését.

A kerekasztal egyik résztvevője, az Adobe marketingigazgatója, Ann Lewnes a Photoshop25. évfordulójára készített filmmel illusztrálta ezt a gondolatmenetet:

A videó elkészítéséhez a szoftvert használók közösségétől, a Behance felhasználóitól kértek munkákat. Lewnes szerint az, hogy a legtöbben habozás nélkül beleegyeztek a felhasználásukba, mutatja a 25 év alatt felépített márka erejét. Álláspontja szerint egy márka körül kialakult ilyen erős közösségben rejlő potenciált nem kihasználni szinte bűn lenne.

Burger King CMO-ja, Eric Hirschhorn kiemelte, hogy cége mindig is a történetgyártásról szólt, de mivel az üzletágukban kockázatos a kezdeményező szerep, ezért inkább már kialakult beszélgetésekbe kapcsolódtak be. Így például amikor a Chicken Friesmegszüntetése miatt csalódott 13-24 évesek árasztották el a közösségi hálózatokat, létrehoztak számukra egy Chicken Fries emotikont, ezzel is lehetővé téve, hogy fogyasztóik kifejthessék a véleményüket.

További példák a CMO.com cikkében olvashatóak. Fotó: Adobe

SOCIAL MEDIA